تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۹۵۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران:

حضور زنان درعرصه های مدیریتی فرصت است

می متالز - رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن مجموعه است، گفت:حضورزنان و بانوان درعرصه های مدیریتی فرصت است.
حضور زنان درعرصه های مدیریتی فرصت است

به گزارش می متالز، افروز بهرامی روز سه شنبه در نشستی به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با حضور بانوان شاغل در این مجموعه افزود: هرجایی که فرصتی برای حضور بانوان درعرصه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی فراهم شده کمتر سراغ داریم که ندرخشیده باشند .

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را خانمها تشکیل می دهند، ادامه داد:بارها رییس جمهوری بر حضور حداکثری بانوان درعرصه های مدیریتی کشور تاکید داشته است ولی متاسفانه هدفگذاری حضور بانوان در عرصه مدیریتی تاکنون بطور کامل عملیاتی نشده است .

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، اظهارداشت: مهارتهای بانوان از آقایان بالاتر بوده و هرجایی که در عرصه مدیرتی حضور یافته اند به مراتب بطور شایسته ظاهر شده اند.

بهرامی مهارت های ارتباطی بالاتر، کسب مدیریت مشارکتی ونه آمرانه ، تفویض اختیار و انعطاف پذیری بیشتر، خلاقیت بالاتر و توانایی و مهارت ایجاد شبکه های ارتباطی توسعه و همکاری را از ویژگیهای بانوان برشمرد و گفت: معتقدم خانم ها برای فراهم کردن موجبات رشد زیر مجموعه تلاش های زیادی دارند واز دیگر مزایای حضور بانوان در عرصه های مدیرتی سلامت در کار و کاهش فساد سیستمی است.

وی با اشاره به اینکه چالش های در سطوح بالای مدیریتی برای بانوان وجود دارد، افزود: بانوان شانس کمتری از آقایان برای ارتقاء شغلی دارند وبه همین دلیل گاها کمتر در تصمیم گیری های سازمان ها و یا کلان کشور مشارکت داده می شوند.

رییس هیات مدیره ومدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اضافه کرد: باید به این باور برسیم که خانم ها در عرصه مدیرت و همزمان خانواده مسئولیت پذیرهستند و می توانیم با همدلی ودرکنار هم بودن بخش عمده چالش های موجود را برطرف کنیم .

در ادامه این نشست همکاران در گفت وگو با مدیرعامل صندوق مسایل و موضوعات خود را مطرح کردند.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت