تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۹۵۵۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد

ارائه سهام اولین شرکت بورسی به فرهنگیان از ابتدای سال آینده

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در حال حاضر، زیرساخت‌ها، تعامل با دولت، قوانین و مقررات و مدل سازی بورسی‌شدن شرکت‌ها نهایی شده و در گام نخست یعنی ۶ماه اول سال آینده، پنج‌شرکت بورسی می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، تمام تلاشمان این است که در اردیبهشت سال آینده سهام اولین شرکت بورسی را به فرهنگیان ارائه کنیم. حمیدرضا نجف‌پور کردی از رهاورد‌های خوب مالی برای اعضای صندوق فرهنگیان نیز خبر داد و افزود: نزدیک به هزار و ۸۰۰میلیارد تومان به ۵۰‌هزار فرهنگی که در ۶ماه اخیر بازنشسته شده و سهمشان را از صندوق مطالبه کرده بودند، پرداخت شد. این پرداختی در گذشته با تاخیر چندماهه انجام می‌شد، ولی در حال حاضر طی کمتر از سه‌هفته پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سامانه برخط یکپارچه‌ای برای فرهنگیان طراحی نشده است، تصریح کرد: در همایش سراسری اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، از نسخه آزمایشی سامانه یکپارچه فرهنگیان رونمایی شد که پس از نهایی‌شدن به اطلاع فرهنگیان خواهد رسید و آن‌ها می‌توانند با ورود به این سامانه از همه فعالیت‌های صندوق و اطلاعات موردنیاز از جمله مطالبات خود آگاه شوند. مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه گفت: هر فرهنگی بازنشسته به طور متوسط، ۴۵میلیون تومان از صندوق دریافت می‌کند و بالاترین رقم هم بیش از ۱۰۰میلیون تومان است.

وی درباره معوقات مطالبات سنواتی بازنشستگان فرهنگی نیز گفت: با حمایت دولت، سازمان برنامه و بودجه و مجلس امسال بودجه پرداخت مطالبات سنواتی ۱۰ساله بازنشستگان در سند بودجه تصویب و ۱۵۰میلیون دلار از این مطالبات فرهنگیان وصول شد. نجف‌پور کردی در ادامه گفت: یکی از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان پتروشیمی‌ها هستند که برای رفع زیاندهی آنها، در فرآیند تعاملی با دولت و مجلس دستاورد خوبی داشتیم و منتظر بهره‌وری بهتر پتروشیمی‌ها هستیم. مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان این مطلب که دوره گذار و پوست اندازی در صندوق سپری شده و تثبیت آن شکل گرفته و به دوره تحول رسیده است، افزود: بهترین و کارآمدترین شیوه تحول، فعالیت در حوزه دیجیتال و دانش بنیان است که در این مسیر گام‌های بزرگی برداشته ایم و در آینده نزدیک نتایج آن را خواهیم دید.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده