تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۹۵۵۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تمایل خریداران کویل ورق گرم در بازار اروپا به ثبت سفارت جدید باوجود افزایش قیمت‌ها

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از تمایل خریداران کویل ورق گرم در بازار اروپا به ثبت سفارت جدید باوجود روند صعودی قیمت‌ها و کمود عرضه در بازار حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، خریداران کویل ورق گرم در بازار اروپا با وجود روند صعودی قیمت‌ها در بازار و محدودیت عرضه محصول، به ثبت سفارشات جدید تمایل نشان دادند.

در این راستا، کارخانه‌های فولادی در شمال اروپا اخیرا کویل تولید ماه می‌را با میانگین قیمت ۸۲۰ یورو به ازای هر تن exw عرضه کردند و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک رشد بیشتر قیمتی را اعلام کنند. برهمین اساس، قیمت پیشنهادی کارخانه‌های منطقه برای کویل ورق گرم تحویل ماه می‌و شیوه معاملاتی exw در بازه ۸۰۰-۸۲۰ یورو به ازای هر تن گزارش شدند. برهمین اساس، یک معامله در آلمان با قیمت ۸۱۵ یورو به ازای هر تن exw گزارش شد.

در همین حال، خریداران قیمت متعارف را بین ۸۰۰ تا ۸۲۰ یورو به ازای هر تن exw برآورد کردند. با این وجود، دو تاجر در بازار گفتند: کارخانه‌های منطقه با پیشنهاد قیمتی ۸۲۰ یورو به ازای هر تن exw خریداران موافقت نکردند و پیش‌بینی می‌شود که پیشنهادات جدید فروشندگان در بازه ۸۵۰-۸۶۰ دلار به ازای هر تن exw اعلام شوند.

علاوه بر این، فعالان بازار اعلام کردند که با وجود روند صعودی قیمت در بازار و کاهش میزان عرضه، تمایل بیشتری به خرید نشان دادند. تماینده یک کارخانه در این باره بیان کرد: ما شاهد نگرانی خریداران درباره میزان ذخیره کویل ورق گرم هستیم. من فکر می‌کنم تا اواسط ماه مارس توزیع‌کنندگان به دنبال پرکردن ذخایر خود باشند، زیرا در طول زنجیره عرضه شاهد کاهش ذخیره هستیم و توزیع‌کنندگان و تجارت‌خانه‌ها با کاهش ذخایر انبار‌های خود مواجه هستند.

از سوی دیگر، کاهش تقاضا از طرف بخش‌های مصرف‌کننده نهایی باعث شکل‌گیری تردید درباره پایداری روند صعودی قیمت در نیمه دوم سال شد. یک تجارت‌خانه در این رابطه اظهار کرد: کارخانه‌ها درحال حاضر سفارشات بالایی ثبت می‌کنند و آمار واردات کاهش یافته است و این دو فاکتوری برای صعودی بودن قیمت کویل ورق گرم هستند. البته در صورتی که تقاضای واقعی افزایش نیابد، روند صعودی ادامه‌دار نخواهد بود.

ارزیابی روزانه فست مارکتز نشان می‌دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم در بازار داخلی، exw شمال اروپا ۸۱۱٫۳۳ یورو (۸۶۲٫۶۱ دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از افزایش ۴ یورویی به ازای هر تن نسبت به روز قبل است. این محصول در این روز با قیمت ۸۰۷٫۳۱ یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

آخرین آمار ارزیابی شده برای این محصول حکایت از رشد ۱۸٫۸۳ و ۵۹٫۶۶ یورو به ازای هر تن نسبت به هفته و ماه گذشته دارد.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت کویل ورق گرم در بازار داخلی، exw ایتالیا ۷۹۵ یورو به ازای هر تن بود که این نرخ حاکی از افزایش ۷٫۸۶ یورویی به ازای هر تن نسبت به روز قبل است. این محصول در این روز با قیمت ۷۸۷ یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

شاخص قیمت این محصول نسبت به هفته و ماه گذشته به ترتیب ۱۰ و ۴۸٫۳۳ یورو به ازای هر تن افزایش نشان می‌دهد.

با این حال، فعالیت در بازار کویل ورق گرم ایتالیا راکد گزارش شد، اما انتظارات به دلیل کاهش عرضه محصولات فولادی، مثبت بودند.

به گفته برخی منابع بازار، توزیع‌کنندگان بازار داخلی کویل تحویل ماه می‌را با قیمت ۸۲۰ یورو به ازای هر تن ارائه کردند.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود برای کویل ورق گرم تحویل ماه ژوئیه قیمت‌های بالاتری اعلام شود. یک کارخاننه در جنوب ایتالیا فروش مازاد داشت و تحویل سفارشات را به تاخیر می‌انداخت که باعث تشدید محدودیت عرضه بازار شد.

پیشنهادات قیمت محصول صادارتی آسیا با تحویل ماه ژولای در بازه ۷۵۰-۷۶۰ دلار به ازای هر تن cfr شنیده شدند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده