تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۲۲
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۹۷۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پلدشت پایانه رسمی صادرات محصولات نفت و گاز و پتروشیمی شد

‌می‌متالز - گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز پلدشت را به عنوان پایانه مرزی رسمی صادرات محصولات نفت و گاز و پتروشیمی اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در گفتگو با خبرنگاران گفت: از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز پلدشت به عنوان پایانه مرزی رسمی صادرات محصولات نفت و گاز و پتروشیمی اعلام شد؛ که می‌تواند در رونق این مرز و شهرستان تاثیر زیادی داشته باشد.

حسین گروسی افزود: مناطق آزاد نمونه بارز توسعه از پیرامون به سمت مرکز هستند و این مناطق می‌توانند موتور محرکه برای توسعه کشور باشند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد مصداق اقتصاد بدون نفت می‌باشند اضافه کرد: طبق قانون سازمان منطقه آزاد به عنوان بالاترین تصمیم گیرنده ونماینده عالی دولت در منطقه بوده و برای رفع مشکلات منطقه همه دستگاه‌ها باید با همدلی از قانون تبعیت کنند.

این مسوول با بیان مشکلات تورم و مسکن در منطقه آزاد ماکو بیان داشت: اگر در منطقه آزاد مردم مشکل مسکن داشته باشند، نباید انتظار توسعه در این مناطق داشت.

گروسی از آغاز مطالعات برای واگذاری مسکن در این منطقه خبر داد و افزود: باید تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در رفع مشکلات مسکن نهایت همکاری را نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان ظرفیت‌های پلدشت در گردشگری گفت: تفرجگاه سد ارس می‌تواند بهترین مقصد گردشگری درامدزا باشد.

وی از مسوولان و ائمه جمعه و جماعات منطقه خواست تا برای میزبانی خوب مردم از سرمایه گذاران و حمایت از تولید و نیز فرهنگ اشتغال، فرهنگ سازی کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به شعار سال اذعان داشت: برای رشد تولید باید مسیر را تسهیل کنیم و تولید را به سمت مدرن سازی و دانش بنیان شدن سوق دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده