تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۹۷۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جلسه مجلس برای تقسیم دلار 4200 تومانی

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مخالفت اکثریت افراد به اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی گفت: شنبه پیش‌رو (امروز) مجلس در این زمینه تشکیل جلسه می‌دهد.
جلسه مجلس برای تقسیم دلار 4200 تومانی

به گزارش می متالز، محمدرضا پور ابراهیمی دیروز در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بر اساس گزارش هفته پیش بانک مرکزی کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی تامین شده بودند در خرده فروشی‌ها 70 درصد گران‌تر از قیمتی که باید به دست مردم می‌رسید، فروخته شده است.

به گفته وی 100 هزار میلیارد تومان از منابع برای تامین این کالاها از ترس تورم توهمی در اختیار برخی قرار داده می‌شود که این عدد را باید به صورت سرانه به طور مستقیم به مردم بدهیم.همه افرادی که با آن‌ها صحبت کرده‌ام با اختصاص 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی مخالفند و این را به ضرر مردم می‌دانند.شنبه پیش‌رو (امروز) مجلس در این زمینه تشکیل جلسه می‌دهد.

 نمایندگان مجلس چه سرنوشتی برای تخصیص دلار ۴۲۰۰ برای کالاهای اساسی رقم خواهند زد؟ پیش از این نمایندگان به حذف تبصره مربوط به تخصیص ۱۴ میلیارد دلار با قیمت ۴۲۰۰ در سال آینده، رای ندادند اما در عین حال با اصل این تبصره نیز مخالفت کردند. از این رو تبصره مورد اشاره به کمیسیون تلفیق برگشت داده شد تا درخصوص سرنوشت آن چاره‌اندیشی شود. به نظر می‌رسد نمایندگان به دنبال راه سومی برای این موضوع هستند. پیش‌تر هم «دنیای بورس» در گزارشی با عنوان «توزیع عادلانه ارز دولتی به جای رانت‌پاشی؟»  به بررسی این مساله پرداخته بود.

عناوین برگزیده