تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۹۸۹۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
در آغازین ماه سال جدید؛

کارکنان مجتمع فولاد سبا؛ هم‌پیمان برای تحقق شعار سال

‌می‌متالز - فولاد سبا، همراستا با سیاست‌های فولاد مبارکه، همواره به دنبال پایداری تولید محصولات با کیفیت و ارزش افزوده بالا است تا در کمترین زمان ممکن، محصولات گرم فولادی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

به گزارش می‌متالز، مجتمع فولاد سبا، یکی از نواحی تولیدی فولاد مبارکه است که محصولاتی کیفی را برای تأمین نیاز بازار داخل کشور تولید می‌کند. این مجتمع در سال ۱۴۰۱ که مزین به شعار تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین بود علاوه بر توسعه سبد محصولات خود، پروژه‌های توسعه‌ای چشمگیری را در دستور کار خود قرار داده بود تا در کنار تولید کمی و کیفی، بستری را برای ارتقاء خود در سال‌های آینده آماده کند.

فولاد سبا، همراستا با سیاست‌های فولاد مبارکه، همواره به دنبال پایداری تولید محصولات با کیفیت و ارزش افزوده بالا است تا در کمترین زمان ممکن، محصولات گرم فولادی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

شکست محدودیت‌های شکننده

اما در سال‌های گذشته به دلیل برخی از محدودیت‌ها، مجتمع فولاد سبا نتوانست با تمام ظرفیت به تولید بپردازد؛ چرا که این مجموعه نیز مانند فولادسازان بزرگ دیگر کشور هم در فصول گرم و هم در فصول سرد سال با محدودیت برق و گاز روبرو بود.

نکته قابل توجه این است که کارکنان این مجتمع تولیدی با عزمی راسخ هم در کمیت و در کیفیت، علی‌رغم همه این محدودیت‌ها، رکورد‌ها و دستاورد‌های قابل توجهی در تاریخ صنعت کشور به ثبت رساندند.

رکورد‌های ماندگار

ثبت رکورد‌های ماهیانه احیاء، روزانه احیاء، رکورد سالیانه ریخته گری، رکورد ماهیانه ریخته گری، رکورد روزانه ریخته گری، رکورد سالیانه نوردگرم، رکورد ماهیانه نورد گرم، رکورد روزانه نورد گرم، رکورد حمل محصول و... تنها گوشه‌ای این دستاورد‌های ارزنده است.

نه تنها در عرصه تولید بلکه در حوزه‌های دیگری نظیر نوآوری، منابع انسانی، محیط زیست و... نیز این مجتمع دستاورد‌های خوبی را به منصه ظهور گذاشت.

کارستانی پس از ۲۰ سال

راه‌اندازی VD/VOD پس از ۲۰ سال به دست جوانان همین مرز و بوم، آن هم در شرایط تحریم و در حالی که بسیاری از مشاورین خارجی معتقد بودند باید تغییراتی اساسی اعمال شود یکی از نقاط عطف مجتمع فولاد سبا در سال گذشته بود که با صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی به بار نشست.

همچنین در زمینه اقتصاد چرخشی که یکی از موضوعات روز دنیاست، راه‌اندازی واحد بریکت‌سازی سیار برای تبدیل ضایعات واحد احیاء به بریکت، اقدام تحسین‌برانگیز دیگری بود که هم از جنبه اقتصادی و هم از جنبه‌های محیط زیستی ارزش قابل توجهی دارد.

محصولات جدید مجتمع فولاد سبا

اما در زمینه تولید گرید‌های جدید با ارزش افزوده بالا نیز کارکنان فولاد سبا اقدامات خوبی را انجام دادند. تولید ورق گرم فولاد کم آلیاژ استحکام بالای مقاوم به حرارت WSTE ۵۰۰، تولید ورق‌های گرم فولاد‌های دو فازی برای اولین بار در ایران، تولید ورق گرم فولاد مقاوم به اتمسفر خوردگی Corten-A با ضخامت ۲ میلیمتر، تولید ورق گرم فولاد‌های الکتریکی سیلیسم‌دار غیر جهت‌دار (۸/۱ درصد سیلیسیم) برای نخستین بار در ایران، تولید ورق گرم فولاد زنگ نزن فریتی ۴۰۹ تا ضخامت ۲.۵ میلیمتر برای نخستین بار در ایران و غرب آسیا، تولید ورق گرم فولاد عملیات حرارتی‌پذیر CK ۲۲، تولید ورق گرم فولاد آلیاژی عملیات حرارتی‌پذیر ۳۴ CrMo ۴، تولید ورق گرم طرح دار شطرنجی و ... از جمله تولیدات جدید این مجتمع صنعتی بود.

هستیم بر آن عهد که بستیم

کارکنان مجتمع فولاد سبا در سال ۱۴۰۲ این‌بار پرتوان‌تر و با صلابتی همچون فولاد، با اجرایی کردن طرح‌های در دست مطالعه، به پایان رساندن پروژه‌های موجود و در نهایت افزایش تولید کمی و کیفی به همراه تولید محصولات جدید، به دنبال تحقق شعار سال یعنی مهار توم و رشد تولید هستند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده