تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۹۹۵۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

تحولی بزرگ در وزارت صمت اتفاق افتاده است/ شفافیت‌ها در حوزه خودرو، در گذشته وجود نداشت

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون تسهیل تجارت کشور با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزیر صمت در دوره حضور در این وزاتخانه گفت: در این مدت تحولی بزرگ در وزارت صمت اتفاق افتاده، ولی خیلی‌ها آن‌ها را ندیدند.

به گزارش می‌متالز، «رضا حاجی‌پور» نماینده یازدهم مردم آمل در مجلس و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، با اشاره به اتفاقات ارزشمندی که با مدیریت سیدرضا فاطمی‌امین در وزارت صمت رخ داده، گفت: در بدو ورود آقای فاطمی‌امین به وزارت صمت، اعضای فراکسیون، از ایشان خواستند تا سامانه‌ای الکترونیکی تجارت را برای نظارت بر بازار و قیمت‌ها راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه در گذشته و بدون اینکه اهلیت افراد مشخص شود، با استفاده از کارت‌های ملی اجاره‌ای خرید و فروش‌های بسیاری در حوزه خودرو صورت گرفت، ادامه داد: در این مدت تحولی بزرگ در وزارت صمت اتفاق افتاده، ولی خیلی‌ها آن‌ها را ندیدند؛ طرح‌هایی که برای اجرایی شدن و رسیدن به نتیجه نهایی، نیاز به زمان دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و رئیس فراکسیون تسهیل تجارت کشور در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: اتفاقی که در حوزه خودرو و با همکاری وزارت صمت با راهور در حال رقم خوردن است، به‌دلیل راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی و کنترلی است و مطمئنا این موضوعات نیاز به تقویت و حمایت تمام مسئولان ذیربط دارد.

وی با اشاره در این مدت به اینکه نظارت و کنترل مناسبی روی مسائل مختلف بوجود آمده، اضافه کرد: از سالیان گذشته، مشکلات بسیاری در حوزه خودرو و تجارت در کشور وجود داشته که وزیر صمت از بدو ورود به وزاتخانه، مورد به مورد این مسائل را بررسی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام داده است.

حاجی‌پور با بیان اینکه چنین شفافیت‌ها و نظارت‌هایی که امروز در حوزه خودرو بوجود آمده، در گذشته وجود نداشته است، گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت و تشکیل کارگروه‌های ویژه، می‌توان براساس راستی آزمایی، محصولاتی که خصوصا در حوزه خودرو تولید می‌شود و به دست مردم می‌رسد، را به شکل مناسب قیمت‌گذاری کرد تا در نهایت رضایت مردم در این حوزه جلب شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده