تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۳۰
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۰۰۱۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مالکان خانه‌های خالی تهرانی از شهریور باید مالیات دهند/‌۱۰ هزار واحد خالی

‌می‌متالز - استاندار تهران از اجرای قانون دریافت مالیات خانه‌های خالی از نیمه شهریور خبر داد و گفت:‌۱۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه دولتی در تهران وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا فخاری با تاکید بر عرضه املاک مسکونی خالی در شهر‌های جدید پرند، پردیس و اندیشه و پیگیری مدیران عامل شرکت‌های عمران این شهرها، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران موظف است پیگیر عرضه خانه‌های خالی نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی باشد که گفته می‌شود تعداد خانه‌های دولتی خالی به ۱۰ هزار واحد در استان تهران می‌رسد.

وی افزود: با توجه به ضرورت جلوگیری از دلالی‌های بی‌رویه سازمان امور مالیاتی، تعزیرات و دادگستری نیز باید به کمک دستگاه‌های دولتی بیایند. از ۱۵ شهریور قانون مالیات بر خانه‌های خالی در تهران عملیاتی خواهد شد و این موضوع با قدرت پیگیری می‌شود.

فخاری ادامه داد: شهرداران برای ساز و کار شناسایی واحد‌های خالی در شهر‌های استان و بالاخص منطقه ۲۲ تهران با وزارت نیرو و ادارات برق شهرستان‌ها و از طریق رصد کنتور‌ها عمل کنند. در پایان کار پروژه‌ها و پروانه‌های ساختمانی نیز اطلاعات کاملی در شهرداری‌ها موجود است که می‌تواند ساز و کار مهم دیگری در شناسایی فرآیند احصاء لیست خانه‌های خالی هر شهر باشد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده