تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۰۰۹۸۸

ساخت ترمینال‌ مواد معدنی در بندر امام خمینی

‌می‌متالز - ۲ تفاهم نامه برای ساخت و راه اندازی ترمینال شماره یک غلات و ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر امام خمینی با مشارکت بخش خصوصی درحال انعقاد است.

به گزارش می‌متالز، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه ۲ تفاهم نامه در بندر امام خمینی درحال انعقاد است، افزود: ترمینال شماره یک غلات با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان و ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی با سرمایه گذاری حدود یکهزار میلیارد تومان در قالب این تفاهم نامه‌ها از سوی بخش خصوصی ساخته و راه اندازی می‌شوند. ساخت و راه اندازی ترمینال‌های غلات و مواد معدنی در بندر امام خمینی

بهروز آقایی با اشاره به اجرا و بهره برداری از طرح‌های ریل پایه در بندر امام خمینی، افزود: ۴ انبار در این حوزه ساخته شد که به ریل متصل هستند و وقتی کالا‌ها از کشتی‌ها تخلیه می‌شوند، به صورت ریلی به سایر مقاصد کشور حمل خواهند شد.

وی به کلنگ زنی و راه اندازی ۲۲ طرح در حوزه بنادر خوزستان در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی و بیش از یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از سوی بخش دولتی انجام شده است.

آقایی این موضوع را نشان دهنده فعلیت خوب و فراهم سازی شرایط برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: ترمینال شماره ۴ غلات بندر امام خمینی یکی از طرح‌های مهمی بود که باحضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به بهره برداری رسید که موجب می‌شود سالانه حدود ۳ میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شود.

این مقام مسوول گفت: در حوزه دریافت پسماند از کشتی ها، طرحی مطابق با کنوانسیون‌های بین المللی و به عنوان یک مینی پالایشگاه در بندر امام خمینی ساخته و راه اندازی شد.

وی درخصوص حوزه زیرساختی می‌گوید: بندر امام خمینی اولین بندری است که گازرسانی به طول ۱۵ کیلومتر و باهدف استفاده از سوخت ارزان، حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار انجام شد.

به گفته آقایی؛ طرح‌های مختلفی در بنادر خرمشهر، آبادان و... آماده آغاز عملیات اجرایی یا بهره برداری هستند که به دلیل کمبود وقت و حضور وزیر راه و شهرسازی در سوریه، بهره برداری یا کنلگ زنی آن‌ها به زمان دیگری موکول شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خوزستان

عناوین برگزیده