تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۳۴
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۳۰۱۸۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پاسخ شرکت کلرپارس به شائبه‌هایی در خصوص پدافند غیرعامل

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت کلر پارس وابسته به شستا گفت: ایراداتی که در رابطه با پدافند غیرعامل برای این شرکت گرفته شده است جزئی بوده و بنابر گفته‌ی اداره استاندارد، ۸۰ درصد این موارد در سه ماه قابل حل است.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل باباپور، عصر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آلودگی منابع آبی از سوی این شرکت رخ نمی‌دهد، گفت: منابع آب زیرزمینی اطراف این شرکت از سوی ارگان‌های مربوطه تمیز گزارش شده‌اند بنابراین می‌توان آب تصفیه شده در این شرکت را در فضای سبز، درختکاری و کشاورزی استفاده کرد.

وی ادامه داد: تمامی مخازن این شرکت ضخامت سنجی و نوسازی شده است، بنابراین تمامی ادعا‌های مطرح شده در مورد ضعف عوامل پدافند غیرعامل در این شرکت را رد می‌کنیم.

وی افزود: ۶۰۰۰ تن از پسماند‌های خطرناک این شرکت از طریق مرکز امحای پسماند تحت نظر سازمان محیط زیست کشور به اصفهان ارسال می‌شود که ۴۵ هزار میلیارد ریال برای این کار هزینه شده است که در گذشته شرکت بی سابقه است.

باباپور با بیان اینکه تمامی استخر‌های تصفیه پسماند این شرکت به‌روزرسانی شده، خاطرنشان کرد: دو عدد استخر نیز طی سال گذشته به تعداد استخر‌های تصفیه شرکت اضافه شده و ظرفیت مخازن انبار به ۵۵ تن رسیده است و تمام تصفیه خانه‌ها به پایش آنلاین برای بررسی لحظه‌ای پارامتر‌های مربوط به تصفیه خانه انجام شده است.

مدیرعامل کلرپارس عنوان کرد: مواردی که از سوی پدافند غیرعامل در این شرکت ایراد گرفته شده، جزئی بوده و براساس اعلام استاندارد، ۸۰ درصد آن ظرف مدت سه ماه قابل رفع است.

وی متذکر شد: شرکت کلرپارس تاییدیه و جواز توسعه محیط زیست را دارد و این شرکت پایلوت پدافند غیرعامل شرکت‌های تولید مواد شیمیایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی ایرادات پدافند غیرعامل که شامل دیوارکشی و نصب بادنما، صاعقه گیری و برخی موارد دیگر است، رفع شده است و تکمیل هم می‌شود.

باباپور با اشاره به کاهش مصرف آب خام در این شرکت گفت: در سال ۱۳۹۸ مصرف آب خام شرکت در ۹ ماه، ۲۳۶ هزار مترمکعب بود که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، علی‌رغم افزایش تولید، به ۲۱۳ هزار مترمکعب کاهش یافته و این در نتیجه برنامه‌های زیست محیطی شرکت به ارمغان آمده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه حذف سیلیس از آب خام مصرفی را در دستورکار قرارداده‌ایم و حذف این ماده از آب مصرفی، منجر به کاهش مصرف آب و کاهش پساب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده