تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۳۰۳۷۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست وزارت صمت:

تامین پایدار مواد اولیه، شفافیت و حذف رانت از مزایای بورس کالاست

‌می‌متالز - مهدی نیازی سرپرست وزارت صمت گفت: وزارت صمت دو سیاست مهم را در تعامل با بورس کالای ایران با جدیت دنبال می‌کند که پیش‌بینی پذیری و ثبات تامین مواد اولیه برای زنجیره تولید و حذف رانت‌ها و تقویت شفافیت در تعامل موثر با بورس، دو سیاست راهبردی وزارت صمت است.

به گزارش می‌متالز، نیازی در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا گفت: سهم قابل ملاحظه‌ای از اقتصادی ایران و بنگاه‌های بزرگ و اثرگذار کشور در همایش برترین‌های بورس کالا حضور دارند و امیدوارم بتوانیم با توان و ظرفیت‌های این بنگاه‌ها در جهت اجرا و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای کشور و تولید گام‌های بزرگی برداریم.

با اشاره اینکه وزارت صمت دو سیاست مهم را در حوزه بورس کالا دنبال می‌کند، تصریح کرد: سیاست نخست پیش‌بینی پذیری و ثبات تامین مواد اولیه برای زنجیره تامین ارزش صنایع (چه در حوزه تولید و چه در حوزه تنظیم‌گری هوشمند) است.

به گفته نیازی، وزارت صمت این سیاست را به گونه‌ای به پیش خواهد برد که فعالان اقتصادی دسترسی کافی برای تامین مواد اولیه با قیمت مناسب را پیدا کنند که این امر در تعامل مستمر با بورس کالا دنبال می‌شود.

سرپرست وزارت صمت به سیاست دوم این وزارتخانه در زمینه حذف رانت‌ها و تقویت شفافیت اشاره کرد که به گفته او بورس کالا در این حوزه، ابزارها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل توجهی دارد.

وی تاکید کرد: وزارت صمت در تعامل با وزارت اقتصاد، سازمان بورس و بورس کالا سعی کرده این دو سیاست را پیش ببرد.

نیازی با اشاره به اقدامات متعدد وزارت صمت طی سال گذشته در زمینه تنوع بخشی و ابزارسازی اظهار کرد: سال گذشته با همکاری بورس کالا اقدامات مطلوبی در حوزه ابزار‌ها شکل گرفت که خوشبختانه شرایط فعلی بازار مطلوب ارزیابی می‌شود که امیدواریم در سال جاری نیز با روند ثبات بخشی و پیش بینی پذیری در زمینه تامین مواد اولیه با رویکرد بهتری دنبال شود.

سرپرست وزارت صمت در پایان اظهار داشت: ما در حوزه تنوع بخشی و ورود کالا‌های جدید به بورس کالا نیز برنامه‌های مهمی داریم که در همین راستا اواخر سال گذشته در بخش طلا، زیرساخت‌های خوبی در بورس ایجاد شد و با همراهی وزارت اقتصاد و وزارت صمت، عرضه ۳ تن طلا برای اولین بار صورت گرفت و سایر کالا‌ها نیز به فراخور نیاز بازار‌ها وارد بورس کالا خواهند شد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده