تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۰۴۰۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن چین در بازار معاملات آتی

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در بازار معاملات آتی در هفته گذشته در میان اقدامات محرک انجام شده برای افزایش وام‌های مربوط به صنعت تولید، افزایش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، اداره آمار چین در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۲ می) داده‌های مربوط به املاک و مستغلات را منتشر کرد که نشان می‌دهد کل بازار املاک در دوره تعدیل قرار دارد و انتظار می‌رود در مرحله بعدی به تدریج تثبیت شود و به نوعی اعتماد به بازار سنگ آهن را بازگرداند.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۲ می) اعلام کردند متعاقباً، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی اقداماتی را برای افزایش وام‌های میان مدت و بلند مدت برای صنعت تولید و تحریک مصرف خودرو‌های مناسب برای استفاده از انرژی‌های جدید پیشنهاد کرد که باعث تقویت جو بازار سنگ آهن چین شد.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۲۲ می) اعلام کردند با توجه به افزایش وام‌های میان مدت و بلند مدت برای صنعت تولید، فشار موجود روی محصول نهایی در کارخانه‌های فولاد کاهش یافته و حاشیه سود آن‌ها اندکی بهبود یافته است. در نتیجه این امر از مصرف سنگ آهن حمایت می‌کند.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۲ می) گزارش دادند بازار سنگ آهن چین با مازاد عرضه شدید مواجه نیست. باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی در این هفته به دلیل انتظارات قوی برای محرک‌های سیاستی، روند صعودی خواهد داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده