تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۳۰۴۱۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری

اکتشاف و بهره‌برداری از معدن سرب و مس طرود آغاز شد

می متالز - مرحله نخست اکتشاف و بهره‌برداری از معدن سرب و مس طرود و نوسازی قدیمی‌ترین واحد ذوب مس کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری آغاز شد.
اکتشاف و بهره‌برداری از معدن سرب و مس طرود آغاز شد

به گزارش می متالز، صبح امروز مرحله نخست اکتشاف و بهره‌برداری از معدن سرب و مس طرود و نوسازی قدیمی‌ترین واحد ذوب مس کشور متعلق به سازمان توسعه منابع انرژی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

مرحله نخست اکتشاف و بهره‌برداری از معدن سرب و مس و کارخانه فرآوری کنستانتره معدنی این سازمان در منطقه طرود شهرستان شاهرود به‌صورت ویدیو کنفرانس مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

این مجتمع قادر به تولید 60 هزار تن انواع آلیاژهای سربی و 10 هزار تن مس کاتد با گرید صادراتی از مواد اولیه معدنی و مواد ثانویه است.

دیگر احجام تولید مجتمع صنعتی معدنی فجر 2 عبارت از هفت هزار تن تولید پرک و گرانول پلی‌پروپیلن از جلد باتری، یک هزار و 500 تن پودر سولفات سدیم از لجن اسیدی باتری برای نخستین بار در ایران و بومی‌سازی، طراحی و ساخت هفت دستگاه فیلتر پیشرفته 138 یونیتی با حجم مکش 825 هزار مترمکعب بر ساعت و با سطح فیلتراسیون 15 هزار مترمربع است.

بومی‌سازی، طراحی و ساخت کوره‌های گردان ذوب سرب و کوره‌های ذوب مس، کسب دانش فنی و تولید سرب خالص به روش هیدرومتالورژی الکترولیز با خلوص 99.99 درصد برای نخستین بار در ایران و غرب آسیا و کسب دانش فنی و بومی‌سازی اجرای سیستم فرآوری کنسانتره مس به‌صورت پیوسته کامل برای نخستین بار در ایران نیز عملیاتی شد.

ایجاد قابلیت 100 درصدی طراحی اجرا و راه‌اندازی مجتمع‌های مشابه در داخل و خارج کشور و صدور خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای از معدن تا محصول نهایی نیز در این واحد صورت می‌گیرد.

عناوین برگزیده