تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۳۰۴۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تجلیل از برترین ها در همایش حمایت از مصرف کنندگان تجلیل سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از فولاد هرمزگان

می متالز - همایش روز حمایت از مصرف کننده با حضور مدیران اقتصادی و سیاسی استان، نمایندگان شرکت های تولیدی و اصناف مختلف برگزار شد.
تجلیل از برترین ها در همایش حمایت از مصرف کنندگان تجلیل سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از فولاد هرمزگان

به گزارش می متالز، در ابتدای این همایش پیروی منش مدیر انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان به ضرورت حمایت هر چه بیشتر تولید کنندگان از قانون حمایت از مصرف کنندگان اشاره کرد و بیان داشت: امروزه و با توجه به وضعیت خاص اقتصادی کشور نهادهای نظارتی زیادی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسان اصناف، نمایندگان ارگان ها و اداراتی نظیر سازمان بازرسی، فرمانداری  و شهرداری  بر روند عرضه کالا  نظارت می کنند، همچنین شهروندان نیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در اصناف جهت ثبت شکایت  با شماره های 134 و 135 تماس حاصلنمایند.

پیروی منش افزود: بهتر است شهروندان از حقوق خود در زمینه خرید کالا مطلع شوند و حتما هنگام خرید کالاهای ارزشمند درخواست رسید و فاکتور نمایند و این اسناد را مدتی نگهداری نمایند تا در صورت هر تخلفی بخصوص گرانفروشی مطابق سند، احقاق حق کنند. همچنین بهتر است  شهروندان با دستگاه های نظارتی بیشتر آشنا شوند. شفاف تر اینکه  چنانچه مشتری به  کیفیت کالا، قیمت کالا و دیگر قوانین حمایت از مصرف کننده  آشنا شود ، تخلفات صنوف طبق این فرهنگ سازی به طور حتم  کاهش خواهد یافت.

در ادامه این همایش قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به آمار رو بهبود پیوستن شرکت های استان به قانون حمایت از مصرف کننده اشاره کرد و بیان داشت: در  سالجاری با استقبال 29 درصدی تولیدکنندگان استان به حمایت از قانون حمایت مصرف کننده، شاهد  افزایش کیفیت تولیدات و رقابت پذیری در بازاز شده ایم.

قاسمی با اشاره به کمبود بازرسان نظارتی سازمان صنعت و معدن، بیان داشت: در این حوزه با وجود فعالیت حدود 100 بازرس و تلاش های صورت گرفته اما  از مجلس انتظار داریم تا در زمینه تمدید قرار دادها ، افزایش حقوق و تعداد بازرسان مساعدت بیشتری به خرج دهد .

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان با اشاره وضعیت اقتصادی کشور و حساسیت های فعلی بازار، بیان داشت اقدام جالب ابداعی بازار بندرعباس در راه اندازی سایت asnafhormozgan.com تا حدودی مشکلات گرانفروشی را حل کرده و باعث شفاف شدن قیمت ها شده است لذا شهروندان می توانند با حضور در این سایت از قیمت های واقعی انواع کالا مطلع شوند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گرانفروشی سریعا به دستگاه های نظارتی اطلاع رسانی نمایند.

وی با اشاره به فعالیت 17 هزار واحد صنفی در بندرعباس و 40 هزار واحد صنفی در استان به شروع بکار  ایستگاههای نظارتی ثابت اشاره کرد و  بیان داشت: هم اکنون و با توجه نزدیکی به ایام عید و افزایش حضور مردم در بازارها ، ایستگاه هایی در اطراف و اکناف بازارهای شهر ایجاد شده و شهروندان می توانند با مشاهده هر گونه تخلف صنفی به این کانکس های ثابت مراجعه و شکایت نمایند وی سپس  به راه اندازی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا اشاره کرد و افزود در هفته جاری غرفه های مختلف صنفی عرضه مستقیم کالا در محل نمایشگاههای دائمی شروع بکار خواهند کرد.  در ادامه این همایش هندیان مدیر دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری نیز به میزان شکایت مردمی از صنوف مختلف اشاره کرد و افزود: برابر آمار تقریبا در سالجاری از یک سوم اصناف شهر شکایت شده که آمار بالایی است.

وی با اشاره به وضعیت خاص اقتصادی کشور بیان داشت: در این شرایط که هزینه ها افزایش یافته تولید کننده ناخواسته مجبور است کالای خود را گران کند و همین امر باعث راکد شدن بازار می شود، در حالیکه اگر تولید کننده ها از هزینه های جاری  بکاهند و بر کیفیت کالای خود اصرار داشته باشند ، کیفیت بالا باعث فروش و سود آنها  می شود.

وی افزود: در این برهه برخی رفتارهای اقتصادی بر طمع و سود شخصی چرخش داشته در حالیکه باید به سود جمعی و مردم اصرار داشته باشیم به هر حال این شرایط اقتصادی  هم تمام می شود از این رو تولیدکنندگان بهتر است منصفانه تر رفتار کنند ، هر چقدر تولیدات و بازار منصفانه تر باشد میزان سرمایه گذاری در استان افزایش خواهد یافت.

در پایان این مراسم نیز به برخی از  تولید کنندگان شاخص استان از جمله شرکت فولاد  که با حمایت از قانون حمایت از  مصرف کننده و عرضه محصولات با کیفیت در لیست  بدون شکایت، قرار داشتند تجلیل شد و لوح و تندیس این حامی مصرف کننده  به دکتر فرزاد ارزانی مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان تقدیم شد.

عناوین برگزیده