تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۰۴۴۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سود صنعتی چین کاهشی شد

‌می‌متالز - سود صنعتی چین در ماه آوریل ۱۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، داده‌های رسمی نشان داد که سود شرکت‌های صنعتی چین در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است، زیرا شرکت‌ها در بحبوحه بهبود اقتصادی متزلزل همچنان با فشار‌های حاشیه و کاهش تقاضا مقابله می‌کنند.

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین، سود شرکت‌های صنعتی در ژانویه تا آوریل ۲۰.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت، در حالی که در سه ماه اول ۲۱.۴ درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش شرکت‌های صنعتی در ماه آوریل، کاهش ۱۸.۲ درصدی سود را نسبت به سال قبل ثبت کردند و سود در ماه مارس ۱۹.۲ درصد کاهش یافت.

شرکت‌های چینی با تقاضای ضعیف در داخل و با کاهش تقاضا در بازار‌های عمده صادراتی کشور نیز مقابله می‌کنند. کاهش تورم تولیدکننده در آوریل عمیق‌تر شد و شاخص قیمت تولیدکننده با سریع‌ترین کاهش از ماه مه ۲۰۲۰ به این رقم رسید.

لنوو، بزرگ‌ترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی جهان اعلام کرد که درآمد و سود سه ماهه در ژانویه تا مارس کاهش یافته است و با توجه به ادامه کاهش تقاضای جهانی برای رایانه‌های شخصی، ۸ تا ۹ درصد از نیروی کار خود را کاهش داده است.

تولیدکنندگان فولاد و سایر فلزات صنعتی نیز متضرر شده‌اند وتن‌ها یک سوم کارخانه‌های کشور در حال حاضر با سود کار می‌کنند.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها، سود شرکت‌های خارجی در ژانویه تا آوریل ۱۶.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت، در حالی که شرکت‌های بخش خصوصی افت ۲۲.۵ درصدی داشتند.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده