تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۰۴۹۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نیازی در دیدار قائم‌مقام وزیر علوم و تحقیقات و نوآوری ازبکستان پیشنهاد کرد:

ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری ایران و ازبکستان با هدف حمایت از پروژه‌های نوآورانه

‌می‌متالز - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت که به منظور برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان به تاشکند سفر کرده با قائم‌مقام وزیر علوم و تحقیقات و نوآوری ازبکستان ملاقات کرد.

به گزارش می‌متالز، سید مهدی نیازی در این دیدار با اشاره به سفر هیاتی از وزارت توسعه نوآوری ازبکستان به تهران برای حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ و نیز سفر هیاتی متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق صادراتی ایران برای حضور در رویداد هفته نوآوری ازبکستان (INNOWEEK۲۰۲۲) و پاویون ج. ا. ایران و نشست‌های تجاری- فناوری در سال گذشته، اینگونه تعاملات را در پیشبرد روابط علمی و فناوری دو کشور موثر دانست و بر بازگشایی خانه علم و فناوری ایران در ازبکستان تاکید کرد. وی پیشنهاد داد افتتاح این مرکز به‌صورت مجازی هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور ازبکستان به تهران انجام شود.

سرپرست وزارت صمت همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری با هدف حمایت از پروژه‌های نوآورانه فی‌مابین دو کشور خبر داد و تقویت توسعه همکاری‌های فی‌مابین در حوزه پارک‌های فناوری را ضرورت دانست.

کریم اف، قائم‌مقام وزیر علوم و تحقیقات و نوآوری ازبکستان هم در این دیدار از پیشنهاد‌های مطرح شده توسط سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت استقبال و بر عزم ازبکستان در توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و نوآورانه با ایران تاکید کرد.

در این سفر، هیأت بلندپایه صنعتی، کشاورزی و تجاری کشورمان شامل مقاماتی از دولت و مجلس و فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای شرکت در کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت را همراهی می‌کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده