تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۰۴۹۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

با شرکتی که ناجی معادن کشور است، آشنا شوید/ شرکت کاواک صنعت پارسیان الگویی موفق در بومی‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات وارداتی/ تولید فیلترپرس معادن با کیفیت برتر و هزینه کمتر در مقایسه با نمونه‌های وارداتی

‌می‌متالز - شرکت کاواک صنعت پارسیان به عنوان الگویی موفق در بومی‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات وارداتی، با تولید فیلترپرس معادن، فعالان این حوزه را از واردات این قطعه استراتژیک و چالش‌های مرتبط با آن بی‌نیاز کرد.

به گزارش می‌متالز، حمایت از تولید داخل و بومی‌سازی تجهیزات و قطعات خارجی، همواره یکی از سیاست‌های اصلی اقتصاد و صنعت کشور است.

تاکنون حمایت از تولید داخلی کشور از طریق قانون گذاری انجام شده است.

از جمله این قوانین، منع واردات کالا‌های مشابه و تامین تجهیزات دستگاه‌های دولتی از محصولات داخلی است.

اما در کنار این قانون‌گذاری‌ها، شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی داخلی نقش مهم‌تری در تحقق این سیاست دارند.

در واقع واحد‌ها و شرکت‌های تولیدی می‌توانند با استفاده از دانش و توان داخل بسیاری از تجهیزات و قطعات مورد نیاز کشور را بومی‌سازی و تامین کنند.

یکی از همین تجهیزات مورد نیاز صنایع داخلی دستگاه فیلتر پرس به عنوان یکی از نیاز‌های مهم صنعت معدن کشور است.

فیلتر پرس یا فیلتر فشاری دستگاهی است که برای جداسازی ذرات جامد از مایع از آن استفاده می‌شود و در واقع جداسازی ذرات معلق در آب را انجام می‌دهد.

صنایع معدنی نظیر معادن زغال سنگ همواره با مساله دور ریختن مواد غیر طبیعی سر و کار دارند که شرکت‌های معدنی با استفاده از فیلتر پرس می‌توانند زباله‌ها را از آب استخراج و آب تمیز را به سیستم بازگرداند.

حال یک شرکت داخلی موفق به داخلی‌سازی این دستگاه مهم شده که خبرنگار صنایع برای بررسی هرچه بیشتر ابعاد این موفقیت، گفتگوی اختصاصی را با مدیرعامل شرکت کاواک صنعت پارسیان انجام داده که در ادامه می‌توانید ملاحظه نمایید.

شرکت کاواک صنعت پارسیان در مسیر توسعه و تقویت ساخت داخل

میثم میهن زارع در ابتدای این گفتگو پیرامون اقدامات شرکت کاواک صنعت پارسیان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر افزایش تولیدات داخلی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره کلمه‌های تولید و اقتصاد را در نام‌گذاری سال‌های سپری شده استفاده کردند.

شرکت کاواک صنعت پارسیان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۳ برای تولید محصولاتی که نیاز به واردات و تامین ارز بسیاری داشت تمام توان و تلاش خود را گذاشته و توانسته است محصولات خارجی که تولید مشابه داخل نداشته و یا تولیدکنندگان بسیار محدودی در کشور داشته است را بومی‌سازی کند.

تجهیزات بومی‌سازی شده توسط شرکت کاواک صنعت پارسیان

وی در تشریح تجیهزاتی که این شرکت موفق به بومی‌سازی آن شده است، بیان داشت: در حال حاضر شرکت کاواک صنعت پارسیان در حال تولید پمپ‌های لجن‌کش با قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی است.

قیمت این پمپ‌ها تقریبا یک سوم نسخه اروپایی است و با کیفیت کاملا مشابه تولید می‌شود.

پمپ‌های تمام اتوماتیک شرکت کاواک صنعت پارسیان می‌تواند به مسوولین آب و فاضلاب و شهرداری‌ها در موارد بحرانی نظیر مناطق و شهر‌های سیل‌آسا و بارانی از سیل‌های ناگهانی در شهر‌ها و بیرون از شهر‌ها بسیار کمک کند.

وی در ادامه، اضافه کرد: از دیگر محصولات شرکت ما می‌توان به فیلتر پرس اشاره کرد.

این محصول که با سایز‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شود، مورد نیاز بسیاری از صنایع کشور است و در جداسازی ذرات جامد از مایع استفاده می‌شود.

بزرگ‌ترین استفاده این محصول در صنایع معدنی و برای بازگرداند آب به خط تولید است.

شرکت کاواک صنعت پارسیان با فعال کردن بخش تحقیق و توسعه خود «می‌تواند» فیلتر پرس‌هایی با ابعاد ۲ متر در ۲ متر یا ۲.۵ متر در ۲.۵ متر را تولید کند.

گام بزرگ شرکت کاواک صنعت پارسیان در حذف پاشنه آشیل بزرگ صنعت معدن

مدیرعامل شرکت کاواک صنعت پارسیان در پایان و با بیان اینکه این دستگاه مورد نیاز شرکت‌های معدنی است، تاکید کرد: شرکت کاواک صنعت پارسیان نیاز دارد تا مدیران شرکت‌های معدنی توجه بیشتری به محصولات داخلی داشته باشند و با استفاده از این دستگاه از ارزبری بسیار بالای این دستگاه جلوگیری کنند.

همچنین کشور‌های تولید کننده فیلتر پرس در جهان نظیر چینی‌ها، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و ترکیه هیچگونه خدمات پس از فروشی ارائه نمی‌دهند و نقص بسیار زیادی را در صنعت معدن کشور ایجاد می‌کنند؛ لذا شرکت کاواک صنعت پارسیان با تمرکز بر این موضوع توانسته یکی تولیدکنندگان توانمند این دستگاه باشد؛ لذا نیاز داریم تا مسوولین به این دست‌آورد‌ها توجه و از تولید داخل حمایت کنند.

شرکت کاواک صنعت پارسیان با جذب نخبه‌های صنعتی، فضای ارزش‌مندی را برای بخش تحقیق و توسعه شرکت ایجاد کند و بتواند روزانه محصولات جدید و با کیفیت بهتر در سطح عملی تولید و ارائه کند.

امروزه فیلتر پرس‌های بزرگ ۲ در ۲ و ۲.۵ در ۲.۵ تبدیل به پاشنه آشیلی برای استفاده مجدد از آب در معادن شده است، لذا در این مسیر نیازمند اعتماد و حمایت مسوولین هستیم.

ما در شرکت کاواک صنعت پارسیان توانستیم با سختی و مشقت بسیار تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز ساخت این محصول را به طور کامل در یک مجموعه راه‌اندازی کنیم و بتوانیم با آرامش و آسایش را به کارفرما‌ها هدیه دهیم.

تمام برنامه ما در سال جدید برای تولید این فیلتر پرس‌ها خواهد بود و قطعاً به موفقیت‌های بزرگی در این زمینه دست پیدا خواهیم کرد.

کیفیت بالا، قیمت بسیار پایین، ارائه خدمات فنی مهندسی، گارانتی پس از فروش و ضمانت خرید امن و ایمن برای تجهیزات ساخته شده روی فیلتر پرس، هدیه موقع کارفرمایان محترم است.

منبع: صنایع پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده