تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۰۴۹۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واردات آلومینا به روسیه از هند همه را شگفت‌زده کرد

‌می‌متالز - براساس گزارش وزارت تجارت و معادن هند، دولت هند اعلام نموده که صادرات آلومینای هند به روسیه در بازه زمانی فوریه-آوریل سال جاری به ۲۵۸ هزار تن و به ارزش ۸۹.۸ میلیون دلار بوده است این درحالی است که در مدت مشابه در سال گذشته این مقدار صفر بوده است. افزایش صادرات آلومینا از هند به روسیه با توجه به تنش‌های جهانی علیه روسیه، همه را شگفت‌زده کرده و زیر رادار اقتصاد‌های بزرگ قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم (من‌های چین) در جهان است و به‌عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان آلومینا در جهان شناخته می‌شود.

با توجه به حمله روسیه به اوکراین و موضع‌گیری‌های اقتصاد‌های بزرگ جهانی، روسیه از دسترسی به منابع بزرگ تأمین آلومینا در جهان بازماند. استرالیا و اوکراین در میان تأمین‌کنندگان اصلی آلومینا به روسیه بودند. استرالیا چند ماه قبل اعلام کرد که با توجه به کاربرد گسترده آلومینیوم در صنایع نظامی، دیگر به روسیه آلومینا صادر نخواهد کرد.

پس از آن روسیه به‌جای استرالیا، آلومینای خود را از چین و هند و طی قرارداد‌های بلندمدت وارد می‌کند. هم‌اکنون روسیه ازنظر واردات آلومینا از هند، جایگزین چین شده و به‌عنوان سومین واردکننده اصلی آلومینا از هند شناخته می‌شود؛ لذا می‌توان گفت درحال‌حاضر ازنظر حجم صادرات، باارزش‌ترین محصول صادراتی هند به روسیه همان آلومیناست.

پیش از وقوع جنگ میان اوکراین و روسیه، روسیه ۲۷۵ هزار تن آلومینا از استرالیا وارد می‌کرد. از این میزان آلومینای واردشده، بیشترین حجم به غول آلومینیوم یعنی شرکت روسی روسال اختصاص داشت.

در ماه فوریه سال جاری هند توانست خلاء ناشی از عدم دسترسی روسیه به آلومینای اوکراین را پرکند به‌طوری‌که در این ماه هند ۶۳۵۴۰ تن آلومینا به ارزش ۲۱.۵ میلیون دلار به روسیه صادر کرد. شرکت ملی آلومینیوم هند یا همان ناسیونال آلومینیوم هند (نالکو) بزرگترین و اصلی‌ترین صادرکننده آلومینا به روسیه محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه آلومینیوم

عناوین برگزیده