تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۲۱
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۳۰۵۰۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصویب افزایش سرمایه سنگین «کارام»

‌می‌متالز - افزایش سرمایه ۶۲۲ درصد صنایع سرام آرا به تصویب مجمع رسید. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران پیشنهاد شده بود که به تصویب رسید.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، محمدجواد پرچمی مدیرعامل سرام آرا در توضیح دلایل افزایش سرمایه در مجمع این طور توضیح داد و گفت: این افزایش سرمایه در راستای اصلاح ساختار مالی برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱، جلوگیری از خروج نقدینگی، تسویه بدهی سهامدار عمده، بهبود نسبت‌های مالی از جمله نسبت نقدینگی، نسبت مالکانه، بهبود شرایط سودآوری و پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای اجرایی می‌شود.

پرچمی در ادامه گفت: در صورت عدم اجرای این افزایش سرمایه با افزایش بدهی به بانک‌ها و تحمیل هزینه‌های مالی و ایجاد اشکال در چرخه فیزیکی تولید مواجه خواهیم شد.

وی گفت: در حال حاضر طرح‌های مهمی را در دستور کار اجرا داریم که آثار مثبت بر عملکرد آتی شرکت خواهد داشت.

پس از ارائه توضیحات مدیرعامل و قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی مجمع به افزایش سرمایه ۶۲۲ درصدی سرام آرا از ۱۳.۵ میلیارد تومان به ۹۷ میلیارد ۴۳۸ میلیون تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی رای مثبت داد.

گفتنی است شرکت در نظر دارد پس از ثبت این افزایش سرمایه و رفع موانع افزایش سرمایه دیگری از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را عملیاتی کند.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
یازده ماه پیش
عناوین برگزیده