تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۵۹
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۳۰۵۰۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل «کارام»:

انتظار داریم زیان شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ تماما صفر شود

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع سرام آرا با حضور ۵۲ درصد از سهامداران به ریاست محمدرضا درخشنده و نظارت ناصر شجاعی و حسین سعیدی تشکیل جلسه داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، محمدجواد پرچمی مدیرعامل سرام آرا در توضیح آخرین وضعیت مالی و عملیاتی سرام آرا این طور به مجمع گزارش داد و گفت: صنایع سرام آرا بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد و عمده تولید آن مربوط به گروه کاشی‌های پخت نوع ۳ دکوری، تزیینی، مکمل و … بوده است. همچنین با توجه به بررسی عملکرد سایر تولیدکنندگان کاشی پخت نوع ۳ عمدتا با کاهش تولید و فروش و حتی تعطیلی واحد روبرو هستند.

وی افزود با توجه به ذائقه خریداران و تغییر سلیقه مشتریان در سال مالی ۱۴۰۱ تیم مدیریتی شرکت اقدامات مهمی در راستای تغییر تکنولوژی تولید به کار گرفت.

مدیرعامل «کارام» گفت: در سال ۱۴۰۱ طرح‌های توسعه خطوط تولیدی کلید زده شد و اکثر ماشین آلات و دستگاه‌ها اورهال کامل شدند و با کمک گرفتن از امکانات موجود شرکت با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد تومانی موفق به راه اندازی خط تولید کاشی تک پخت با بدنه پرسلان شد و این خط از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ فعال شد.

پرچمی در ادامه گفت: با تجهیز کوره‌های موجود طرح تولید کاشی‌های مینیاتوری (استخری) با کمک گیری از تجهیزات موجود کلید خورده و در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت داشته و انتظار داریم این خط تا مرداد ماه وارد فاز تولید شود.

وی افزود: انتظار داریم سال ۱۴۰۲ سال متفاوتی برای صنایع سرام آرا باشد. بر اساس عملکرد دو ماه ابتدایی سال مالی جاری شرکت به سوددهی رسیده است و انتظار داریم زیان شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ تماما صفر شود.

مدیرعامل صنایع سرام آرا در خصوص زیان دهی شرکت هم گفت: با توجه به قدیمی بودن تکنولوژی تولید، نوع محصولات و نیاز جدی به تغییر تولید، اجرا اورهال‌های کلی و کاهش شدید تولید شاهد زیان دهی مجموعه بودیم که در سال مالی جاری شرکت در مسیر جدیدی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

پرچمی در خصوص بازار‌های صادراتی هم گفت: در حال حاضر در بازار‌های عراق، افغانستان، ارمنستان، پاکستان و … فعال هستیم سال مالی ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۲۲ هزار دلار صادرات داشتیم.

در حال حاضر با روسیه قرارداد ۵ ساله، در آذربایجان نماینده فعال، در عراق نماینده فعال با قرارداد سالانه داریم و در تلاشیم بازار پاکستان را با توجه به جمعیتی که دارد فعال‌تر کنیم.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده