تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۰۵۲۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان

‌می‌متالز - معاون اقتصادی رئیس جمهور از ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهور، روز شنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور در شهرک صنعتی سمنان از دو واحد تولیدی «الگانت» و «خودروسازی فردا» بازدید کرد و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و مسائل و مشکلات بخش صنعت کشور قرار گرفت.

رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور پس از بازدید از دو واحد صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی سمنان، گفت: به رغم اینکه اجازه واردات خودرو به کشور صادر شده؛ تولید کنندگان با ارتقای کیفیت و افزایش تولید، علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: تحرک تولید در دو سال اخیر با بازگشت مجدد واحد‌های تولیدی تعطیل به چرخه فعالیت و افزایش نوبت کاری برخی واحد‌های فعال در شهرک‌های صنعتی کشور محسوس و مشهود است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: مطمئن هستیم که با مشارکت و همکاری جهادی صنعتگران و کارآفرینان کشور می‌توانیم در صنایع مختلف طوری به پیشرفت برسیم که تولیدات ایران دارای بازار در کشور‌هایی شوند که قبلا یا حتی همین الان ما وارد کننده محصولات آن هستیم.

وی به التهاب موجود در جامعه در بخش بازار خودرو اشاره کرد و با مقایسه توفیقات و دستاورد‌های تجهیزات نظامی کشورمان تصریح کرد: همانطور که بسیاری از کشور‌ها هم اکنون متقاضی دریافت تجهیزات نظامی ایران هستند، در صنایع خودروسازی هم این ظرفیت وجود دارد که علاوه بر پاسخگویی به تقاضای انباشته شده و جبران کمبود تولید، هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت خودرو‌هایی تولید شود که قابلیت صادراتی ویژه‌ای پیدا کند.

رضایی همچنین اعطاء اختیارات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در صورتی که سران سه قوه به ۴ موضوع مورد نظر رهبری یعنی اصلاح نظام بانکی، ساختار بودجه کشور، تولید و سرمایه گذاری و توجه به اقشار آسیب پذیر همکاری مطلوب تری داشته باشند با تحقق اختیارات داده شده در دورنمای اقتصادی، ایران به اندازه ۲۰ سال پیشرفت خواهد داشت.

شرکت الگانت با سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سمنان مستقر می‌باشد که ظرفیت تولید سالانه بیش ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع پارچه پرده‌ای ساده و گلدوزی شده، ۶۰ تن نخ فانتزی و یکهزار و ده تن تابندگی نخ را دارد که توانسته است زمینه اشتغال حدود ۲۲۰ نفر را فراهم کند.

شرکت خودروسازی فردا با سرمایه‌گذاری ۱۱۲۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سمنان مستقر است که ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری کلاس B را دارد و توانسته است زمینه اشتغال حدود ۳۵۰ نفر را فراهم کند. این واحد تولیدی، اولین تولید کننده خودرو سواری در سطح استان است.

شهرک صنعتی سمنان دارای ۲۰۳۹ هکتار مساحت است که هکتار آن ۹۵۲ زمین صنعتی و ۱۶۷۷ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۹۸۴ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۸۵۵ هکتار در آن منعقد شده است.

۴۶۹ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۵۰۷۶۹ میلیارد ریال برای ۱۳۴۶۶ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده