تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۰۷۵۵۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

معرفی پژو ۲۰۷i شش دنده/ مشخصات هاچ‌بک جدید ایران خودرو

‌می‌متالز - اخیراً در وب‌سایت گروه صنعتی ایران خودرو، محصولی جدید با نام پژو ۲۰۷i با شش دنده دستی اضافه شده است. این گزارش به معرفی هاچ‌بک جدید ایران خودرو می‌پردازد.

به گزارش می‌متالز، براساس مصوبه ۵۷۴ شورای رقابت که تغییرات قیمت محصولات را در تاریخ ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲ اعمال کرد، یک محصول جدید تحت عنوان پژو ۲۰۷i شش سرعته پاناروما قیمت‌گذاری شد. از سوی دیگر، اضافه شدن همین خودرو در وب‌سایت گروه صنعتی ایران خودرو، این نوید را می‌دهد که طی ماه‌های آینده، پژو ۲۰۷i با شش دنده دستی را در خیابان‌ها خواهیم دید.

باید توجه داشت که خودروی فوق، محصول جدیدی نبوده و چندی پیش دقیقاً همین مشخصات فنی روی رانا پلاس ایران خودرو قرار گرفته بود. از طرفی احتمال اینکه طراحی ظاهری آن نسبت به ۲۰۷‌های دیگر دست‌خوش تغییر شود، بسیار پایین است.

معرفی اجمالی پژو ۲۰۷i با گیربکس ۶ سرعته دستی

پژو ۲۰۷i جدید از پیشرانه نسبتاً جدیدتر ایران خودرو با نام TU۵P استفاده می‌کند که نسخه بهینه‌تر TU۵ قبلی است. این پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر، توانایی تولید حداکثر ۱۱۳ اسب‎‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

ترکیب پیشرانه فوق با یک گیربکس ۶ سرعته، می‌تواند چند مزیت نسبت به گیربکس‌های ۵ سرعته قبلی داشته باشد. اولین و مهم‌ترین دلیل استفاده، مصرف سوخت پایین‌تر آن‌ها است. شتاب‌گیری بهتر و کاهش صدای گیربکس و پیشرانه نیز می‌تواند از دیگر مزیت‌های این گیربکس باشد. به‌دلیل کار کردن پیشرانه در دور‌های پایین‌تر، صدا و مصرف پایین‌تر را برای آن به ارمغان می‌آورد.

معرفی پژو ۲۰۷i شش دنده/ مشخصات هاچ‌بک جدید ایران خودرو

به‌نظر نمی‌رسد که شرکت ایران خودرو در بخش‌های ظاهری و داخلی، تفاوت‌هایی میان این خودرو و پژو ۲۰۷i‌های دیگر قائل شود.

از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی این هاچ‌بک فرانسوی- ایرانی می‌توان به کروزکنترل، دی‌لایت، ترمز‌های دیسکی عقب، فرمان برقی حساس به‌سرعت همراه با کلید‌های کنترلی، نمایشگر ۹ اینچی، دوربین دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی ۱۴ اینچی و سقف پانوراما اشاره کرد.

قیمت پژو ۲۰۷i با گیربکس ۶ سرعته دستی

طبق فهرست قیمت اعلامی توسط ایران خودرو در تاریخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، پژو ۲۰۷i با گیربکس ۶ سرعته دستی، به قیمت نهایی ۳۶۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان برای مصرف‌کننده تمام خواهد شد. اما به‌دلیل اینکه این خودرو هنوز به بازار نیامده است، قیمت بازاری آن فعلاً مشخص نیست.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده