تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۳۲
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۰۹۱۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدرجهان واحد برتر اکتشاف کشور انتخاب شد

‌می‌متالز - مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضوررئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی نمایندگان مجلس و جمعی از فعالان این حوزه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدرجهان واحد برتر اکتشاف کشور انتخاب شد + عکس

به گزارش می‌متالز، در این مراسم از شرکت‌های برتر کشور در حوزه صنعت و معدن تقدیر و قدردانی بعمل آمد و تندیس یادبود و لوح تقدیر کسب عنوان واحد برتر اکتشاف کشور در سال ۱۴۰۱ توسط دکتر علی آبادی وزیرصنعت، معدن و تجارت به دکتر داود رئیسی مدیر عامل شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان اهدا شد تا برگ زرین دیگری بر افتخارات این مجموعه افزوده گردد.

رئیس جمهور در این همایش با قدردانی از تلاش‌های صنعت‌کاران و معدن‌کاران که نتیجه تلاش آنان آغاز روند رشد تولید و رشد اقتصادی از شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و تداوم آن تاکنون بوده است، افزود: این حرکت که نتیجه توجه فعالان بخش صنعت و معدن به سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب بوده، با یک حرکت دانش‌پایه همراه است که جای قدردانی دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه برخی استان‌های کشور، بهشت معادن هستند و باید از ظرفیت‌های این معادن برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی مناطق مختلف و به خصوص روستا‌های اطراف خود این معادن استفاده کرد، افزود: سال ۱۴۰۱ سال احیای معادن بود و معادن کشور از حالت رکود خارج شد و امسال نیز با تلاش صنعتگران، معدن‌کاران و دولت، مسیر احیای معادن با سرعت بیشتر ادامه دارد.

معدن طلای شادان با ذخیره قطعی بیش از ۵۴ میلیون تن کانسنگ طلا، سومین ذخیره کشور و بیشترین ذخیره کانسنگ طلا در میان معادن استان را به خود اختصاص داده است.

معدن و واحد فرآوری طلای مجتمع صنعتی، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور است که ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا را دارد.

منبع: پیام خاوران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده