تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۰۹۷۲۰
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرکل صمت استان کردستان مطرح کرد؛

احیای فاز نخست ذوب آهن قروه با سرمایه‌گذاری بیش از ۴ میلیاردی/ تولید ۲۵ درصد از لاستیک خودرو کشور در کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که فاز نخستین ذوب‌آهن قروه با سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، تا شهریورماه امسال با تولید فرومنگنز احیا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات محور، پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران در دست اجرا، فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد و غیر فعال را از محور‌های توسعه بخش صنعت در کردستان برشمرد.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با سرمایه‌گذاران شستا، ایمیدرو و ایدرو، خوشبختانه بستر‌های لازم برای توسعه و شکوفایی استان نیز فراهم شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های مکرر در راستای احیا واحد‌های راکد، خوشبختانه فاز اول ذوب‌آهن قروه با سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، تا شهریورماه امسال با تولید فرومنگنز احیا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کردستان در زمینه تولید طلا رتبه اول و در ذخیره طلا رتبه دوم را دارد، یادآور شد: ۲۵ درصد لاستیک خودرو و ۷۰ درصد لامپ کم مصرف کشور در کردستان تولید می‌شود.

خلیقی ادامه داد: ۶۸۰ واحد صنعتی کردستان از جمله ۴ واحد لبنی، ۱۹ واحد لوله و پلی اتیلن، ۱۱ واحد تولید روغن، سیمان کردستان، کاشی و سرامیک، قطعات بتنی و تراکتور، محصولات سلولزی، انواع سنگ تزئینی، فرش دستباف و لوازم خانگی پتانسیل صادرات را دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: کردستان اکنون در رتبه ۱۹ صنعت قرار دارد و انتظار می‌رود با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، در آینده نزدیک شاهد ارتقا صنعت کردستان باشیم.

مدیرکل صمت استان کردستان همچنین گفت: سال گذشته ۹۸۰۰ نفر تعهد اشتغال صمت در کردستان بود که این اداره کل بیشترین عملکرد در اشتغال‌زایی را داشت و ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر محقق شد و امسال ۶ هزار و ۸۳ نفر هدف‌گذاری شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده