تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۳۷
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۳۱۰۰۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رهیار امور کارآفرینی اجتماعی نهاد مردمی رسالت خبر داد:

ایجاد ۶۱۲ شغل خرد و خانگی از محل تسهیلات مجتمع مس شهربابک

‌می‌متالز - با توجه به نقش اشتغال خانگی در تولید و رونق اقتصادی کشور، در سالیان گذشته تاکید دولت‌ها بر مهاجرت معکوس از شهر‌ها به سمت روستا‌ها و ایجاد شغل‌های خرد و خانگی بوده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس شهربابک، از همین رو مجتمع مس شهربابک در ادامه انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود، این بار در حوزه‌ی کارآفرینی از جنس مشاغل خانگی قدم برداشته است و در سال‌های اخیر با ارائه تسهیلات ۳۷ میلیارد تومانی برای ۶۱۲ نفر ایجاد اشتغال خرد نموده است.

صاحبدل رهیار امور کارآفرینی اجتماعی نهاد مردمی رسالت در این خصوص گفت: این مرکز با حمایت مالی مجتمع مس شهربابک توانسته است با ارائه‌ی مشاوره‌های لازم برای کارآفرینان، در ۱۳ رشته‌ی مختلف از جمله دامپروری، شهرک‌های صنعتی، صنایع دستی، ورزشی، کشاورزی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، عمرانی، فرهنگی، پوشاک، پزشکی و سایر زمینه‌ها ایجاد اشتغال نماید.

وی تشریح کرد: نهاد مردمی رسالت با استفاده از اعتبار حاصل از گردش مالی مجتمع مس شهربابک توانسته از سال ۹۷ تا ۱۴۰۲ مبلغ ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات را به ۶۱۲ نفراز متقاضیان کسب و کار پرداخت کند و خوشبختانه بیش از ۷۰ درصد این مشاغل هم اکنون در حال فعالیت هستند.

صاحبدل با اشاره به این نکته که بیشترین تعداد تسهیلات در بخش دامداری بوده است گفت: در بخش دامپروری نیز از محل اعتبار حاصل از گردش مالی مجتمع مس به ۱۱۸ نفر متقاضی تسهیلات واگذار شده است و اصلاح نژاد دام‌ها اتفاق مثبتی بوده است که در زمینه دامپروری افتاده است و از همین جهت می‌توان گفت مجتمع مس شهربابک در تقویت صنعت دامپروری شهربابک نقشی اساسی داشته است.

صاحبدل از همکاران خود در نهاد مردمی رسالت و حمایت‌های مالی مجتمع مس شهربابک در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی در شهربابک تشکر کرد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده