تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۱۰۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مراجع تقلید در دیدار وزیر صنعت تأکید کردند

دولت بخش تولید را دریابد و بر قیمت‌گذاری‌ها نظارت دقیق داشته باشد

می متالز - مراجع تقلید در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم نظارت دقیق دولت بر قیمت‌گذاری‌ها، احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده و تشکیل کارگروهی به منظور آسیب‌شناسی این موضوع و بهره‌گیری مسئولان کشور از ظرفیت نخبگان تأکید کردند.
دولت بخش تولید را دریابد و بر قیمت‌گذاری‌ها نظارت دقیق داشته باشد

به گزارش می متالز، آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار یکی از مشکلات عرصه تولید را سیستم بانکی دانست و اظهار داشت: کارخانجات و بخش‌های تولیدی گاهی اوقات مجبور می‌شوند برای پرداخت اقساط وام‌های دریافتی، واحد و بنگاه اقتصادی خود را بفروشند؛ باید مکانیزمی اتخاذ شود تا کارخانجات و واحدهای تولیدی به این راحتی تحت فشار بانک‌ها قرار نگیرند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه بخش‌های تولیدی در کشور با مشکلات عدیده روبرو است، گفت: متاسفانه از سوی برخی مسئولان آن حمایت و توجهی که لازم است دیده نمی‌شود، باید کارگروه و اتاق فکری تشکیل و علل تعطیلی واحدهای تولیدی آسیب شناسی شود. وی خاطرنشان کرد: صرف تاسف خوردن از اینکه واحدهای تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند کافی نیست، باید راه‌حل پیدا کرد و پای درد و دل صاحبان تولید نشست، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید گروه و کمیته‌ای برای بررسی این مشکل تشکیل دهد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار رضا رحمانی با اظهار تأسف از وضعیت تورم و گرانی‌ در کشور، بیان داشت: مردم ایران، متدین، صالح و بسیار شریف هستند که در این اوضاع و شرایط بد اقتصادی، برای خدا و به خاطر اسلام صبر می‌کنند. این اخلاق و بردباری مردم، وظیفه مسئولان را بسیار سنگین می‌کند. تمام همّ و غمّ مسئولان باید ادای وظیفه نسبت به این مردم شریف و بزرگوار باشد تا بتوانند اسباب رنج و زحمت آنها را برطرف و موجبات آسایش و رفاه ایشان را فراهم آورند.
همچنین، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت به ضرورت بهره‌گیری مسئولان کشور از ظرفیت نخبگان، کارشناسان و اساتید فن تأکید کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تأکیدات بسیاری دارند، بنابراین مسئولان باید از تجربه کارشناسان در زمینه‌های مختلف استفاده کنند تا بتوانند نقشه‌های دشمن را خنثی سازند.
این مرجع تقلید با‌اشاره به اینکه مسئولان بخش تولید کشور باید دستگاه‌های تولیدی که تعطیل شده است را احیا کنند، خاطرنشان کرد: اگر خط تولید کشور تعطیل شود، کشور می‌خوابد و خانواده‌های بسیاری با آسیب‌های مختلف مواجه می‌شوند.
آیت‌الله نوری همدانی نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز مردم از وضعیت قیمت‌ها گلایه مند هستند، افزود: قیمت کالاهایی که نیاز روزمره انسان‌ها است، بسیار اوج گرفته و ضرورت دارد مسئولان نسبت به آن نظارت جدی داشته باشند.
این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه بسیاری از گرانی‌ها و تفاوت قیمت‌ها مربوط به تحریم اقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: منشأ بسیاری از مشکلات کشور سوء مدیریت برخی مسئولان است. وی با‌اشاره به اینکه مسئولان باید نامه امیرمؤمنان(ع) به مالک‌اشتر را سرلوحه عمل خود قرار دهند، این نامه را برترین منشور اداره کشورها دانست و گفت: حضرت در این نامه مسئله صنعت و تجارت را مورد توجه قرار داده‌اند و فرموده‌اند «با کسانی که در راستای صنعت و تجارت گام بر می‌دارند، با نرمی برخورد شده و با نظارت دقیق از مسائلی همچون احتکار جلوگیری شود»؛ همچنین در این نامه تأکید شده است که قیمت‌گذاری‌ها بر اساس عدالت صورت بگیرد و حقوق همگان در این زمینه رعایت شود.

منبع: کیهان
عناوین برگزیده