تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۱۰۴۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

روند صعودی قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا متوقف شد

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از توقف روند صعودی قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، خریداران آمریکایی در ماه می‌نسبت به ماه آوریل ضایعات آهنی بیشتری را از منابع کانادایی خریداری کردند، اما از سایر نقاط دنیا بسیار کمتر خرید داشتند.

در این راستا، بررسی روند ۵ ماهه قیمت‌ها نشان می‌دهد افزایش متوالی قیمت کویل ورق گرم متوقف شده است.

براساس داده‌های اداره سرشماری آمریکا، این کشور در ماه می‌بیش از ۳۱۹ هزار تن قراضه آهن وارد کرده است که این میزان ۱۱٫۶۳ درصد کمتر از ماه قبل بود.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، شاخص کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا به طور متوسط ۳۴٫۶۱ دلار به ازای هر هاندریدویت (۶۹۲٫۲۰ دلار به ارای هر تنک) محاسبه شد که این نرخ حاکی از رشد قیمتی به دلیل افزایش قیمت از سوی کارخانه‌های آمریکایی شد.

این محصول در آوریل سال ۲۰۲۳ به میانگین ۵۸٫۵۷ دلار به ازای هر هاندریدویت رسید، اما قیمت‌های آوریل تنها ۳٫۲۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد در حالی که قیمت کویل ورق گرم به ترتیب ۱۵٫۴۱ درصد و ۳۱٫۲۶ درصد افزایش ماهانه در ماه‌های فوریه و مارس داشتند.

قیمت کویل ورق گرم در ماه می‌شروع به کاهش کرد و ۷٫۹۶ درصد کاهش یافت و به طور متوسط به ۵۳٫۹۱ دلار در هر هاندریدویت رسید. در ماه آوریل، زمانی که خریداران سفارش‌های واردات خود را برای ماه می‌ثبت کردند، رشد قیمت‌های قراضه داخلی آمریکا که به دنبال افزایش قیمت کویل گرم بود، شروع به کاهش کرد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده