تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۳۱۱۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

33 درصد از کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان به کشور افغانستان صادر گردیده است.

می متالز - تراز تجارت خارجی با افغانستان طی 11 ماهه امسال مثبت می باشد و صادرات کالا از استان به افغانستان نیز طی این مدت به ارزش بالغ بر 278 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ، رشد 85 درصدی داشته است.
33 درصد از کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان به کشور افغانستان صادر گردیده است.

به گزارش می متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اعلام داشت: کل صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به کشور افغانستان، طی 11 ماهه ابتدایی سالجاری به ارزش 278 میلیون و 301 هزار و 195 دلار می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش، هشتاد و پنج درصد افزایش داشته است.

نادر میر شکار ادامه داد: میزان صادرات در 11 ماهه امسال از گمرکات استان به کشور افغانستان دارای ارزش 58 میلیون و 877 هزار و 535 دلار و از بازارچه های مرزی استان نیز به ارزش 219 میلیون و 423 هزار و 660 دلار می باشد.

میرشکار افزود با توجه به صادرات 832 میلیون دلاری از استان با سایر کشورها، مقصد 33 درصد از کالاهای صادراتی استان سیستان و بلوچستان کشور افغانستان بوده است

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی مدت 11 ماهه سالجاری از استان سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی ( سیمان )، خرما، صیفی جات، سیب درختی و محصولات شیمیایی و صنعتی به کشور افغانستان صادر شده است.

عناوین برگزیده