تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۱۲۹۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان زنجان خبر داد:

برگزاری نمایشگاه صادرات ایران به روسیه، برای نخستین بار در استان زنجان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان اعلام کرد که برای نخستین بار در این استان، نمایشگاه صادرات ایران به کشور روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» مدیرکل صمت استان زنجان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه در زنجان موجب همکاری‌های بلندت و ارائه توانمندی‌های صادراتی استان زنجان خواهد شد.

وی با بیان اینکه کالا‌هایی که در استان زنجان تولید می‌کنیم و مزیت رقابتی و نسبی خوبی در آن داریم، در این نمایشگاه قابل ارائه و عرضه خواهد بود، افزود: باید تلاش کنیم در بستر نمایشگاه‌های بین‌المللی بتوانیم کالا‌هایی که توان رقابتی در آن‌ها داریم را به سمت صادرات سوق دهیم.

مدیرکل صمت استان زنجان با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم این مهم را محقق کنیم که شناخت صحیح از نیازها، سلایق و بازار کشور‌های هدف داشته باشیم، گفت: این نمایشگاه برای تجار روسی برگزار می‌شود و باید افرادی که در آن شرکت می‌کنند را به سمت هدف‌ها و نیاز‌های مشتریان و تجار روس هدایت کنیم تا بتوانیم توانمندی‌های خودمان را به‌طور موثری عرضه کنیم.

گفتنی است، نمایشگاه صادرات جمهوری اسلامی ایران به روسیه، با هدف حضور حداکثری شرکت‌های توانمند صادراتی ایران و شرکت هیات‌های تجاری متناظر و درخواست کننده کالا‌های ایرانی و با حمایت سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه، اتاق بازرگانی زنجان، استانداری و اداره کل صمت استان زنجان در روز‌های ۱۸ لغایت ۲۱ مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی استان زنجان، برگزار خواهد شد.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه که با عنوان GO RUSSIA در راستای توجه به تعمیق روابط تجاری دو کشور و همچنین استفاده ظرفیت‌های تخصصی صادراتی ایران به روسیه و بالعکس برگزار می‌شود، براساس جدول زمانبندی حضور هیات‌های تجاری روسیه، همایش فرصت‌های تجاری ایران و روسیه، نشست‌های اختصاصی و تخصصی گروه‌های هدف، مذاکرات رودررو تجاری، برگزاری میز ایران و روسیه و معارفه شرکت‌کنندگان و نفرات هیات‌های تجاری و بازدید از واحد‌های تولیدی و تجاری و صنعتی انجام خواهد شد.

اهداف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه، با توجه به ماهیت بین‌المللی آن با دعوت هدفمندانه و اختصاصی تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، واردکنندگان، تامین کنندگان، توزیع کنندگان، متخصصین، مدیران و مسئولان واحد‌های صنعتی و خدماتی و شبکه‌های حمل و نقلی روسیه از توانمندی‌های شرکت‌های حضور یافته در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

ضمن اینکه برای نخستین بار، شیوه جدیدی از برگزاری نمایشگاه و متفاوت از سایر رویداد‌ها برای توسعه صادرات پیش‌بینی شده است که براساس آن، تا قبل از برگزاری نمایشگاه، تمامی مشارکت کنندگان از شرکای تجاری دعوت شده و مورد نظر خود اطلاع یافته و نظر به شرایط تعیین شده از سوی ستاد برگزاری، طرفین تجاری دوکشور از توانمندی‌ها و نیاز‌ها و درخواست‌های قابل طرح، پیش از برگزاری، آمادگی و اطلاع لازم را کسب خواهند کرد.

گروه‌های عمده کالایی صادرات به روسیه در سال گذشته شامل صنایع و خدمات فنی و مهندسی، محصولات و کالا‌های دانش‌بنیان، صنایع و تجهیزات نفت و پتروشیمی و صنایع نیروگاهی، تجهیزات پزشکی، دارو، صنایع شیمیایی، برق الکترونیک، کشاورزی، ماشین سازی، محصولات سلولزی و پلیمری، پوشاک و کفش و ... بوده است که شرکت‌کنندگان جهت دریافت اطلاعات می‌توانند با شماره‌های ۹–۳۳۴۱۴۰۰۰ (۰۲۴) و ۲۲۵۶۷۱۴۲ (۰۲۱) تماس بگیرند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده