تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۱۳۰۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

زیرساخت‌های مورد نیاز کارخانه سیمان آبدانان مهیا شده است

‌می‌متالز - فرماندار آبدانان گفت: تمامی امور زیرساختی کارخانه سیمان در این شهرستان شامل آب، برق، جاده و مجوز‌ها و موافقت‌های اصولی با مساعدت دستگاه‌های متولی و پیگیری مستمر مجریان مهیا شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد رحمانی روز شنبه اظهار کرد: کارخانه سیمان زاگرس آبدانان یکی از مطالبات دیرینه مردم این شهرستان است که با تلاش استاندار ایلام، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذار مربوطه در ۵۰ کیلومتری شمال شرق آبدانان در دست ساخت است که در فاز اول آن زمینه اشتغال بکار ۵۰۰ نیروی کار در سطح منطقه فراهم می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی کارخانه سیمان زاگرس آبدانان را مطلوب دانست و افزود: علاوه بر اعتبار‌های ریالی و تسهیلات تخصیصی، ۹۶ میلیون یورو نیز برای خرید تجهیزات و تهیه قطعات مهم این طرح بزرگ اختصاص یافته است که به تدریج در اختیار مجری آن قرار خواهد گرفت.

فرماندار آبدانان از اجرای ۲۳ طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی ویژه سفر اول رییس جمهور به استان خبر داد و تصریح کرد: در سفر اول هیات دولت سیزدهم به استان ۷۳۸ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان آبدانان تخصیص پیدا کرد که تاکنون ۵۳۰ میلیارد آن محقق شده و به طرح‌های دردست احداث شهرستان تزریق شده است.

وی همدلی و همصدایی جمعی را تضمین کننده منافع عموم دانست و گفت: شایسته است قشر‌های مختلف مردم در کنار نخبگان و اصحاب رسانه در آستانه دور دوم سفر دولت به استان تمامی تلاش خودرا بکار گیرند تا شهرستان آبدانان به نحو مطلوب از این فرصت مغتنم متنفع شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ایلام

عناوین برگزیده