تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۲۶
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۳۱۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ۲.۴۹ درصد:

بانک تجارت بازهم فروش سهام"فولاد" را به نمایش گذاشت/ ۲۱.۹ هزار میلیارد نقد!

‌می‌متالز - بانک تجارت بازهم فروش بلوک ۲.۴۹ درصدی فولادمبارکه را به ارزش نقد ۲۱.۹ هزار میلیارد تومان، به نمایش گذاشت، اما نشانه‌ها از احتمال تکرار ناکامی حکایت دارند!

به گزارش می‌متالز، بانک تجارت درحالی طی سال‌های اخیر چند بار در برنامه خروج از ترکیب سهامداری فولاد مبارکه ناکام مانده که باز هم برای این تصمیم، اقدام به تعیین زمان و شرایط فروش بلوک ۲.۴۹ درصدی کرد!

براساس این گزارش، بانک تجارت در نظر دارد چهارشنبه آینده ۲۵ مرداد بیش از ۱۹.۹ میلیارد سهم " فولاد" را به قیمت پایه هر سهم ۱۱۰۰ تومان و به ارزش بیش از ۲۱.۹ هزار میلیارد تومان روانه میز فروش کند که با توجه به تعیین شرط یکجا و نقد این عرضه، بعید به نظر می‌رسد معامله شود. مگر اینکه بانک تجارت بر خلاف دفعات قبل با مشتری پر و پاقرص و پولداری هماهنگی کرده باشد!

با توجه به انجام معامله بصورت یکجا و نقد خریدار موظف است کل مبلغ معامله را وفق قوانین و مقررات شرکت بورس تهران ظرف مهلت مقرر (T+۲) پرداخت کند.

از سوی دیگر بهای هر سهم فولاد مبارکه در تابلو معاملات حدود ۵۳۷ تومان دیروز بوده، ولی قیمت پایه هر سهم در عرضه بلوکی دو برابر این قیمت تعیین شده و معلوم نیست خریدار یا خریداران باید چه انگیزه و دلیلی برای پرداخت نقد ۲۱.۹ هزار میلیارد تومانی داشته باشند!

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده