تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۲
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۱۴۰۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نتیجه نهایی دعوی ۲ هزار میلیارد تومانی "وصندوق" در معامله با سهامدار حقیقی

‌می‌متالز - نتیجه نهایی دعوی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در معامله با سهامدار حقیقی و مربوط به بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی از نتیجه نهایی دعوی در مورد پرداخت ۳۰۰ میلیون یوآن چین معادل ۲ هزار میلیارد تومان بدهی زیرمجموعه غیر بورسی خریداری شده از سهامدار حقیقی خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.

بر اساس این گزارش، "وصندوق" اعلام کرد: شرکت به موجب قرارداد فروش سهام ۱۴ اردیبهشت سال ۹۵، سهام شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان را از یوسف داودی خریداری کرد. به استناد شرط مندرج در ماده ۱-۳ قرارداد، فروشنده متعهد شد دیون و بدهی‌های ثبت نشده یا پنهان پتروشیمی مسجدسلیمان در صورت‌های مالی سال منتهی به اسفند ۹۴ و تراز آزمایشی مالی ۳۱ فروردین سال ۹۵ را شخصاً پرداخت کند.

با توجه به اینکه بدهی پتروشیمی مسجدسلیمان به میزان ۳۰۰ میلیون یوآن چین در صورت‌های مالی سال منتهی به اسفند ۹۴ به ثبت نرسیده بود این شرکت طبق شرط داوری مندرج در قرارداد، مبادرت به طرح دعوا با وکالت تبرعی (رایگان) محمد باقر علایی در هیأت داوری مبنی بر الزام فروشنده به پرداخت بدهی ثبت نشده پتروشیمی مسجدسلیمان کرد و بر اساس رأی داوری ۱۷ مرداد هیأت داوران رأی به محکومیت یوسف داودی و پرداخت ۳۰۰ میلیون یوآن چین به ارزش تقریبی ۲ هزار میلیارد تومان بر اساس نرخ ارز آزاد در حق شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان به درخواست "وصندوق" را صادر کرد.

رای هیأت داوری ۲۲ مرداد ابلاغ شد و به استناد ماده ۴۸۸ قانون آئین دادرسی دادگاه‌ها هرگاه محکومُ علیه (یوسف داودی) تا بیست روز بعد از ابلاغ، رای داوری را اجرا نکند، دادگاه طبق رای داور، برگ اجرایی صادر می‌کند و مستند به ماده ۴۹۳ قانون، اعتراض به رای داور مانع اجرای آن نیست. محکومُ علیه (یوسف داودی) می‌تواند به استناد مواد ۴۸۹ و ۴۹۰ از همان قانون ظرف مدت بیست روز بعد از ابلاغ رای داوران از دادگاهی که دعوا را ارجاع به داوری کرده حکم به بطلان رای داور را بخواهد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده