تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۳۱۵۴۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طی دولت سیزدهم؛

۱۵ واحد فرآوری معدنی در استان سمنان راه اندازی شد

‌می‌متالز - استاندار سمنان با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم تنها سه معدن در حوزه فرآوری محصولات در استان مشغول به کار بودند، گفت: امروز تعداد این معادن به ۱۵ واحد رسیده است.

به گزارش می‌متالز، سید محمد رضا هاشمی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دولت میامی به میزبانی ارشاد اسلامی این شهرستان ضمن اشاره به دیپلماسی دولت سیزدهم، تاکید کرد: عضویت بریکس بار دیگر نشان از نقش آفرینی ایران در عرصه بین‌المللی دارد.

وی با بیان اینکه عضویت بریکس برای ایران موفقیت چشمگیری است که خشم دشمنان را به دنبال دارد، تاکید کرد: پنج کشور با اقتصاد برتر در دنیا عضویت این گروه را دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به هند، روسیه، چین و … اشاره کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۴۲ درصد کل جمعیت دنیا زیرمجموعه اجلاسیه بریکس هستند، بیان کرد: دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در این اجلاسیه بالاترین افتخاری است که نصیب نظام و مردم می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه دیپلماسی عزت مندانه و هوشمندانه دولت سیزدهم شرایط را برای ایران در منطقه نیز مطلوب کرده است، گفت: کسانی که در مکه مکرمه بودند می‌توانند شاهدی برای برخورد متفاوت کشور عربستان با زائران ایرانی باشند.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و ورزشی اتفاقات خوبی را در استان سمنان و همچنین میامی بودیم، گفت: در حوزه صنعتی ۱۲۷ واحد ۱۰۰ درصد راکد در استان طی دولت سیزدهم مجدداً راه اندازی شده است در حوزه معدنی قبل از دولت سیزدهم فقط سه معدن در زمینه فرآوری محصولات مشغول به کار بودند که امروز تعداد این معادن به ۱۵ مورد رسیده که میامی نیز سهم خوبی از این معادن فرآوری دارد.

استاندار سمنان همچنین درباره طرح‌های هفته دولت میامی، گفت: با همت مسئولان و بخش خصوصی ۱۷۲ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در هفته دولت سال جاری در شهرستان میامی با اعتباری بالغ بر ۴۰۶ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده