تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۱۵۶۰۳

کاهش ۲ ساعته زمان سفر شیراز-اصفهان با افتتاح طولانی‌ترین آزادراه کشور

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌های کشور گفت: رکورد افتتاح طولانی‌ترین آزادراه کشور در یک مرحله، تا ماه آینده خواهد شکست و آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۲۱۰ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، محمود ملازینل، مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌های کشور با اشاره به برنامه افتتاح طولانی‌ترین آزادراه کشور در یک مرحله به طول ۲۱۰ کیلومتر، افزود: آزادراه زنجان-تبریز طول بیشتری دارد و حدود ۲۴۵ کیلومتر است، اما در چهار مرحله به بهره‌برداری رسید؛ این آزادراه در یک مرحله به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۲ آزادراه در دستور کار

وی با اشاره به افتتاح آزادراه تهران-شمال در تیر امسال، درباره سایر برنامه‌های افتتاح آزادراهی دولت گفت: ۲۴ کیلومتر از آزادراه تبریز- مرند و ۲۹ کیلومتر از آزادراه مراغه-هشترود هم در صورت تامین اعتبار امسال به بهره‌برداری می‌رسد و هر دوی این آزادراه‌ها در مراحل نهایی پیشرفت فیزیکی هستند.

به گفته ملازینل، در صورت بهره‌برداری از این دو آزادراه در مجموع ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در یک سال افتتاح می‌شود که در هیچ سالی اتفاق نیفتاده بود.

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌های کشور ادامه‌داد: متوسط سالیانه بهره‌برداری در ۱۰ سال گذشته ۸۶ کیلومتر بوده است، اکنون با افتتاح ۲۹۳ کیلومتر در یک سال رشد ۳.۵ برابری افتتاح سالیانه طی ۱۰ سال اخیر را خواهیم داشت.

افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز با همه امکانات

وی گفت: آزادراه اصفهان-شیراز هم با همه امکانات افتتاح خواهد شد. البته کار بسیار بزرگی است و ممکن است پس از افتتاح برخی مراحل تکمیلی باقی بماند که توسط بهره‌بردار به تدریج تکمیل می‌شود.

به گفته ملازینل، افتتاح این آزادراه ۱۳۰ کیلومتر مسیر فعلی را کوتاه می‌کند و حدود ۲ ساعت از زمان سفر کوتاه خواهد شد. همزمان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال نخست بهره‌برداری، صرفه جویی سوخت خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده