تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۱۳
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۳۱۶۱۵
سرویس خبر : انرژی
یک مقام مسئول:

تولید نفت ایران با وجود تحریم‌ها بیشتر شد

می متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از افزایش تولید نفت از میادین مشترک غرب کارون با وجود تحریم ها و خروج شرکت های خاجی خبر داد.
تولید نفت ایران با وجود تحریم‌ها بیشتر شد

به گزارش می متالز به نقل از صداوسیما، تورج دهقانی با اشاره به اینکه میادین مشترک غرب کارون، همان میدانی است که قرار بود شرکت فرانسوی توتال کار توسعه بخشی از آن را انجام دهد، گفت: طی سال‌های گذشته، مذاکراتی با شرکت‌های مختلف انجام شد و در مقاطعی، کار تا مرحله انعقاد قرارداد و حتی مقدمات انعقاد قرارداد پیش رفت اما متأسفانه اعمال تحریم‌های آمریکا مانع انجام کار شد.

وی افزود: با وجود این شرایط و متوقف شدن ادامه فعالیت شرکت توتال و دیگر شرکت‌های خارجی در میادین غرب کارون،روند توسعه این میادین هیچگاه متوقف نمانده و نخواهد ماند. پس از متوقف شدن فعالیت شرکت‌های خارجی، وزارت نفت با تکیه بر توان شرکت‌های داخلی، ظرفیت برداشت از این میادین را توسعه داد و در سال جاری روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت از این میادین، استخراج شد که در مقایسه با سال گذشته، ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از محل فروش نفت برداشت شده از میادین غرب کارون، سالانه ۸ تا ۹ میلیارد دلار درآمد کسب می‌شود، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و تکمیل برخی فازهای توسعه در دست اجرا، ظرفیت برداشت از این میادین در سال آینده به ۴۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

دهقانی درباره ساخت مخازن نفتی در بندر جاسک هم گفت: قرارداد ساخت این مخازن با یک شرکت ایرانی منعقد شده و امیدواریم تا سال ۹۹ این مخازن به بهره‌برداری برسند.

وی میزان ظرفیت این مخازن را ۲۰ میلیون بشکه اعلام کرد و افزود: احداث این مخازن در منطقه محروم جاسک، کمک شایانی به توسعه این منطقه خواهد کرد.

میادین نفتی غرب کارون در دشت آبادان واقع شده و با عراق هم‌مرز است و طبق آخرین بررسی‌ها میزان نفت غرب کارون ۶۷ میلیارد بشکه است که بخش زیادی از آن را، نفت سنگین تشکیل می‌دهد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده