تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۳۱۶۷۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امام جمعه سمنان:

مساله آب و حادثه معدن دامغان نیاز به پیگیری قضایی دارد

‌می‌متالز - نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دستگاه قضا استان به پیگیری مطالبه‌های مردمی مانند آب و حادثه ناگوار معدن طزره دامغان توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان استان سمنان در سال همایش اداره‌کل دادگستری استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور افزود: سه وزیر و استاندار سمنان در حادثه معدن طزره دامغان حضور یافتند و پیشگیری از تکرار و پیگیری مصوبات وزیران در این زمینه مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: مردم قوه قضاییه و دادگستری را مامن خود می‌دانند و ضرورت دارد قاضی‌ها در قضاوت، دقت و رعایت عدالت را مورد توجه ویژه قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی تاکید کرد: رعایت آداب قضاوت مورد توجه دستگاه قضا در استان سمنان باشد.

مساله آب و حادثه معدن دامغان نیاز به پیگیری قضایی دارد

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی تلاش‌های دستگاه قضا باید تقویت شود، اطلاع‌رسانی دستاورد‌های دستگاه قضا در استان سمنان نقشی مهم در تقویت سرمایه‌های اجتماعی دارد.

از تبدیل حادثه معدن طزره به فاجعه جلوگیری شد

استاندار سمنان نیز در این آیین گفت: حادثه معدن زغال‌سنگ طزره دامغان و جانباختن ۶ معدنچی ناگوار بود، اما اگر مدیریت نمی‌شد به فاجعه تبدیل می‌شد و تلاش می‌شود با مدیریت این حادثه از تکرار جلوگیری شود.

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به دستاورد‌های دولت سیزدهم، ادامه داد: ۱۲۷ واحد ۱۰۰ درصد راکد در این استان در دولت سیزدهم احیا شد و از اشتغالزایی در این واحد‌ها سه‌هزار خانوار منتفع شدند.

وی افزود: بیکاری و حاشیه نشینی از عوامل آسیب‌های اجتماعی است و اشتغالزایی در این استان با احیای واحد‌های راکد و ثروت‌آفرینی در روستا‌های استان سمنان پیگیری می‌شود.

مساله آب و حادثه معدن دامغان نیاز به پیگیری قضایی دارد

وی افزود: امنیت نعمت ناشناخته و سمنان جزو استان‌های امن کشور و ایران جزو کشور‌های امن جهان است. امنیت کشور مرهون هدایت‌های مقام معظم رهبری، وحدت بین ارکان امنیتی، همراهی مردم و شهدا است.

هاشمی با اشاره به اینکه بصیرت مردم و وحدت بین ارکان امنیتی عامل امنیت در استان سمنان است، یادآور شد: سمنان جزو استان‌های کشور بدون معتاد متجاهر است.

به گفته هاشمی استان سمنان سالانه میزبان ۱۷ میلیون مسافر است و ارتقای خدمات رفاهی و تامین امنیت در اولویت کاری مسوولان در این استان قرار دارد.

کاهش سرقت و جرائم خشن در استان سمنان

رییس کل دادگستری استان سمنان در این نشست گفت: طبق گزارش‌ها سرقت در استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت.

محمدجعفر عبدالهی افزود: سرقت خشن در زمینه‌های مختلف مانند عنف و اکراه، سرقت مسلحانه در استان سمنان نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته چهار درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: تامین امنیت پایدار برای مردم استان سمنان با اهتمام ویژه توسط دستگاه قضایی و انتظامی پیگیری می‌شود و در این استان با تلاش بخش‌های مختلف دغدغه امنیتی وجود ندارد و سمنان جزو استان‌های امن کشور است.

مساله آب و حادثه معدن دامغان نیاز به پیگیری قضایی دارد

عبدالهی با اشاره به احیای واحد‌های راکد و اشتغالزایی در این بخش در استان سمنان افزود: دستگاه قضا در استان با اهتمام ویژه در راستای تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم برای رونق تولید در این استان در تلاش است.

محمد شریف ابراهیمی تکریم و محمد گلی به عنوان دادستان کل استان سمنان معرفی شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

عناوین برگزیده