تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۳۱۷۹۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
موثقی نیا در نشست با مدیر عامل شرکت ملی مس و مسوولان مجتمع سونگون:

تولید کنسانتره مس سونگون به بیش از ۴۰۰ هزار تن می‌رسد

‌می‌متالز - معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: تولید کنسانتره مجتمع مس سونگون با طرح افزایش بیش از ۱۰۰ هزار تنی (فاز ۳)، از ۴۰۰ هزار تن فراتر می‌رود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی نیا در نشست با مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس و مسوولان مجتمع مس سونگون ضمن بیان این مطلب گفت: پیش از بازدید از این مجموعه، تصور دیگری داشتم، اما بعد از بازدید، عملکرد مطلوبی مشاهده کردیم که جای تقدیر و تشکر از دکتر خرمی شاد و مجموعه شرکت ملی مس و همچنین دکتر عباس‌زاده، مدیر مجتمع بابت زحمات صورت گرفته دارد.

وی ادامه داد: همه این اقدامات به برکت کار و تلاش کارکنان مجتمع و برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی است، به ویژه طرح «ماین تومیل» که با تلاش کارکنان سونگون اجرایی شده و به افزایش بیش از یکصدهزار تنی کنسانتره منجر خواهد شد، موجب خرسندی است.

امکان رفع موانع طرح‌های توسعه‌ای با همکاری مسوولان استانی

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون را حتما پیگیری خواهم کرد، اعلام کرد: مهم این است که طرح‌ها در زمان خود و با هزینه پیش بینی شده به بهره برداری برسد. موضوع دیگر اینکه، موانع احتمالی پیش روی طرح‌های توسعه‌ای باید با همکاری مسوولان استانی مرتفع شود.

وی افزود: همچنین طرح‌های توسعه‌ای نباید با مقرارت زیست محیطی در تضاد باشد که البته این موارد قابل حل شدن است. مقررات و قوانین موجود وضع نشده برای کار نکردن بلکه برای خوب کار کردن وضع شده است. از این رو، مسوولان مجتمع و مسوولان محلی با همکاری یکدیگر موانع را برطرف کنند. خوشبختانه، مسوولان محلی پیگیر مسائل موجود هستند.

ضرورت تلاش مجدانه و مصرانه برای رفع موانع تولید

موثقی نیا با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید، تصریح کرد: اگر وضعیت فعالیت و تولید امسال متفاوت با سال گذشته نباشد و موانع تولید امسال را برنداریم و همچون روند سال گذشته باشد، ولایی نیستیم

وی ادامه داد: بنابراین امسال باید تلاش مجدانه و مصرانه‌ای برای رفع موانع تولید و کمک به رشد تولید صورت گیرد چرا که اثرات آن مستقیم به سفره مردم می‌رسد و رشد تولید در کشور موجب مهار تورم می‌شود و اقتصاد را ارتقا می‌دهد و درنتیجه موجب بهبود وضع عمومی مردم می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این منطقه، سرمایه گذاری بالایی صورت گرفته و این فرصت مطلوبی برای مردم منطقه و کشور است تا قدردان این زحمات باشیم.
وی افزود: ضمن اینکه از تلاش‌های آقای عباس زاده به عنوان مدیر مجتمع تشکر می‌کنیم، اما انتظار این است که کارایی شرکت در همه حوزه‌ها افزایش یابد و مسائل منفی احتمالی با پیگیری رفع شود.

رکوردشکنی در تولید کنسانتره و مولیبدن در مس سونگون

مدیر مجتمع مس سونگون از رکورد شکنی در تولید کنسانتره و مولیبدن این مجتمع خبر داد.

معبود عباس زاده با بیان این مطلب در این نشست گفت: رکورد شکنی حاصل شده در تولید، در حالی صورت گرفت که همزمان طرح‌های توسعه سونگون در حال اجراست.

وی افزود: این طرح‌ها شامل اجرای فاز ۳ و سد باطله، هدایت آب‌های سطحی سونگون، تصفیه زهاب سونگون،‌ای پی سی سی معدن، افزایش صدهزارتنی تولید کنسانتره و نیز طرح آب و برق است که موجب تحول در صنعت استان آذربایجان شرقی خواهد شد.

مدیر مجتمع مس سونگون با اشاره به اقدامات این مجتمع در حوزه مسوولیت اجتماعی تصریح کرد: این مجتمع در حوزه مسوولیت اجتماعی و صنایع پایین دستی در حال سرمایه گذاری و احداث شهرک تخصصی مس در ورزقان است و در کنار همین شهرک نیز پردیس علم و فناوری مس برای نخستین بار در ایران درحال راه اندازی است.

وی ادامه داد: برای طرح احداث فاضلاب ورزقان و خاروانا، تامین آب شرب ۸۸ روستای محروم، کمپ ورزشی و احداث بزرگراه خواجه ورزقان با سرمایه گذاری ۹۹۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده