تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۱۸۰۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی در راستای استقرار سیستم‌های ۵S در محل شرکت آلومینای ایران برگزار گردید

‌می‌متالز - روند رو به رشد رقابت در دنیای کسب و کار امروز سازمان‌ها را بر آن داشته تا از هر فرصتی به منظور افزایش توان رقابتی خود بیفزایند. در یک نگاه کلی می‌توان از بهره‌وری، کیفیت، ارائه خدمات مناسب، پاسخ دهی به موقع ایمنی، بهداشت و ... به عنوان فاکتور‌های رقابت موثر یاد کرد.

به گزارش می‌متالز، امروزه توجه به چنین مسائلی است که می‌تواند موفقیت مجموعه‌های تولیدی و خدمات را تضمین کند. برخورداری از این مزایای رقابتی، هر چند گاهی نیاز به استفاده از تکنیک‌های پیچیده و روش‌های خاص دارد، اما بسیاری اوقات توجه به اصولی ساده و اولیه می‌تواند تاثیرات شگرفی در این زمینه داشته باشد.

ساماندهی و ضبط و ربط محیط کار از جمله این موضوعات است. نظام ساماندهی محیط کار (۵S) یک سیستم اولیه و بسیار ساده است که با بهره‌گیری از اصولی ساده و قابل فهم بر اساس نظم و انضباط با ایجاد شرایط محیطی مناسب زمینه را برای بهبود بهره‌وری مطابق با ملاحظات HSE فراهم می‌کند.

نظام آراستگی بر اساس رعایت مواردی همچون نظافت، بهداشت، نظم و ترتیب، رعایت کامل ایمنی و جلوگیری از حوادث، جلوگیری از انباشت ضایعات و مواد در راهرو‌ها و خیابان‌ها و معابر داخل کارگاه‌ها، جلوگیری از ریخت و پاش ابزار، جلوگیری از نشت روغن و مواد شیمیایی در کارگاه‌ها و ... می‌باشد که عدم رعایت آن‌ها موجب بروز خطرات و ضایعات غیر قابل جبران جانی و مالی می‌گردد.

پنج اصل نظام آراستگی محیط کار عبارتند از: تفکیک و تعمیر (ساماندهی)،   نظم و ترتیب، پاکیزگی و تمیزی، استانداردسازی، آموزش و انضباط.

به همین منظور جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی در راستای استقرار سیستم‌های ۵ S  در محل شرکت آلومینای ایران برگزار گردید.

با توجه به نقش و اهمیت  ۵S در پیشگیری از بروز حوادث، افزایش ضریب بهره‌وری و کاهش اتلافات، کارگاه آموزشی و جلسه هم‌اندیشی در راستای استقرار سیستم‌های ۵S  با حضور دکتر شه بخش مدیرعامل محترم و معاونین، مدیران، روسا و سرپرستان واحد‌ها در تاریخ ۲۸ و ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات مدیریت شرکت آلومینای ایران برگزار و در پایان موانع، مشکلات و چالش‌های موجود در مسیر اجرای ۵S مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی در راستای استقرار سیستم‌های ۵S در محل شرکت آلومینای ایران برگزار گردید

جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی در راستای استقرار سیستم‌های ۵S در محل شرکت آلومینای ایران برگزار گردید

عناوین برگزیده