تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۵۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۱۸۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

با ملی کردن معادن، اقتصاد کشور را تقویت کنیم

می متالز - ایران در جایگاه دهمین کشور جهان در حوزه معدن قرار دارد اما با این وجود نتوانستیم از ویژگی های معادن برای رشد اقتصادی کشور استفاده کنیم یکی از دلایل این است که معادن ما از تجهیزات به روز برخوردار نیست وبا کمی مطالعه به این نکته می رسیم که همین موضوع چندین معدن را به تعطیلی کشانده است.
با ملی کردن معادن، اقتصاد کشور را تقویت کنیم

به گزارش می متالز، این در حالی است که با سرمایه گذاری مناسب آن هم در شرایط تحریم می توانیم از بخش معدن در رشد اقتصادی کمک بگیریم بر اساس گمانه زنی های کارشناسان معدن جایگزین مناسبی برای نفت است اما باید شرایط را برای بهره گیری از آن فراهم کنیم در همین راستا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت برای تامین و به روز رسانی تجهیزات باید در واگذاری معادن مزایده برگزار کند. معادن براساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار می شود. اما این نکته را مدنظر قرار دهیم که این بخش به کسی واگذار شود که سرمایه لازم برای خرید تجهیزات در راستای تقویت اکتشاف را داشته باشد.

وی افزود: این که معادن را به کسی واگذار می کنند که توانایی تجهیز کردن آن را ندارد به ضرر این بخش است و نمی توانیم به هدف های بلندمدت در این بخش دست پیدا کنیم.
این نماینده مجلس با بیان این که می توانیم معدن را هم مانند نفت ملی کنیم تصریح کرد: یکی از بزرگترین تقاط ضعف ما عدم بهره گیری مناسب از ظرفیت های معادن است ما می توانیم با ملی کردن معادن و به مزایده گذاشتن آن ها شرایط را به نفع این بخش بزرگ تغییر دهیم.
منصوری با اشاره به این که با توجه به شرایط اقتصادی نمی توانیم از دولت انتظار تخصیص بودجه و ارایه تسهیلات به صنایع و معادن را داشته باشیم، بیان کرد: سال آینده وضع مالی کشور خوب نیست و ما باید افزایش حقوق کارگران و کارمندان را در دستور کار داشته باشیم در این شرایط طبیعتا تخصیص وام کمتر خواهد شد اما می توانیم به سمتی برویم که مردم نقدینگی خود را از بانک ها بیرون آورده و در صنعت و معدن کشور سرمایه گذاری کنند.

عناوین برگزیده