تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۱۸۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
غریب پور، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی:

شرایط پایدار نیست و امیدواریم با تغییر مثبت شاهد رونق بازار باشیم

می متالز - یکی از اهداف اساسی طبق سند چشم انداز 1404 کشور، دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد است.
شرایط پایدار نیست و امیدواریم با تغییر مثبت شاهد رونق بازار باشیم

به گزارش می متالز، امروزه تولید و مصرف فولاد، یکی از شاخصهای اصلی توسعه یافتگی جوامع به شمار می آید و صنایع فولاد سهم مهمی را در سازندگی، بازسازی و توسعه کشورها ایفا میکند تا جایی که درسالهای اخیر تقاضای فولاد در ایران و جهان از میزان تولید آن بیشتر شده است. در سند چشم انداز کشور نیز ظرفیت تولید فولاد به گونه ای هدفگذاری شده که نه تنها نیاز داخل را پوشش میدهد بلکه امکان صادرات این کالای ارزشمند به سایر کشورها را نیز فراهم مینماید. لذا تحقق چشم انداز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و لازم است محدودیتها و موانع موجود در این راه شناسایی شوند. کارشناسان و دست اندر کاران زیادی در بخش فولاد، این هدف را اجرایی نمی دانند و در صورت اتفاق بازار هدفی برای آن متصور نیستند. این در حالی است که خداداد غریب‌پور، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با این موضوع موافق نیست و در این راستا عنوان کرد: شرایط پایدار نیست و ما امیدواریم که با تغییر مثبت شاهد رونق بازار باشیم. ضمن اینکه خیلی از کشورها در نقض برجام با آمریکا همکاری نکردند، این موضوع سبب می شود که بتوانیم بازار صادراتی را حفظ کنیم.
وی افزود:هدف ما صادرات ٤٠ درصدی از تولید در چشم انداز است و با پیش بینی رشد اقتصادی ، تقاضای داخلی را تقویت خواهیم کرد.
غریب پور افزود: زیرساخت ها به عنوان یکی از ضرورت های توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی است و ما زیرساخت ها را با هماهنگی دستگاه های مختلف توسعه می دهیم.
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه نباید در تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تردید کرد، گفت: تولید ٥٥ میلیون تن فولاد در سند چشم انداز در نظر گرفته شده که خیلى از آن فاصله نداریم. یکی از اهداف چشم انداز که محقق شدن آن حتمی است، تولید فولاد خواهد بود.

عناوین برگزیده