تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۳۱۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تفاهمنامه معین اقتصادی سبزوار منعقد شد

می متالز - تفاهمنامه معین اقتصاد مقاومتی شهرستان سبزوار منعقد و بانک صنعت و معدن به عنوان معین اقتصاد مقاومتی این شهرستان تعیین شد.
تفاهمنامه معین اقتصادی سبزوار منعقد شد

به گزارش می متالز، روز سه شنبه این تفاهمنامه به همراه 21 سند همکاری اقتصاد مقاومتی ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان سبزوار با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی به امضا رسید.
بنا براین گزارش با اجرایی شدن این سندهای همکاری 10 هزار و 860 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان صورت خواهد گرفت و چهار هزار و 719 شغل ایجاد خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: توسعه فعالیتهای معدنی و صنعتی با همت فعالان اقتصادی در منطقه صورت گرفته است و واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در این طرحها می توانند تسهیلاتی در قالب سرمایه در گردش، نوسازی و رونق تولید با کارمزد مناسب دریافت کنند.
محسن صالحی نیا افزود: در همین راستا در سال کنونی ناحیه صنعتی داورزن به بهره برداری رسید و عملیات ساخت ناحیه صنعتی نوده انقلاب خوشاب و ناحیه صنعتی ششتمد هم آغاز شده است.
استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: نظام پیچیده اداری از موانع توسعه کشور و موجب ایجاد برخی از مشکلات است در حالی که می توان با کوچک کردن دولت، حذف نظام دیوانسالاری اداری و کاهش دستگاههای موازی این مشکل را برطرف کرد.
علیرضا رزم حسینی افزود: حرف صادقانه با مردم انقلاب و نظام را تضعیف نمی کند و مدیران کشوری باید با مردم شفاف سخن بگویند.
وی ادامه داد: کشور ما در حوزه سیاسی به لحاظ برگزاری انتخابات متعدد در بین کشورهای منطقه بی نظیر و از اقتدار بالایی برخوردار است و به لحاظ دفاعی و امنیتی هم در سطح جهانی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از مشکلات این شهرستان معضل حاشیه نشینی است که ریشه آن مهاجرت بی رویه روستاهای منطقه بوده است.
حسین مقصودی افزود: شهر سبزوار 391 هکتار سکونتگاه غیر رسمی و هفت منطقه حاشیه نشین با آسیبهای اجتماعی دارد بنا بر این باید با توجه به توانمندسازی مناطق روستایی جلوی مهاجرت روستائیان و گسترش حاشیه نشینی را گرفت.
نماینده دیگرمردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از محل اعتبارات سفر اردیبهشت امسال رئیس جمهوری به سبزوار 100 میلیارد ریال برای چهار بانده شدن جاده سبزوار- اسفراین و 80 میلیارد ریال برای بهسازی جاده سبزوار - خوشاب و 100 میلیارد ریال هم برای تکمیل طرح راه آهن سبزوار اختصاص یافت.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: طرح افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار و برقراری خط پروازی از سبزوار به عتبات عالیات از مطالبات دیگر مردم منطقه است که موافقتهای اولیه آن حاصل شده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

عناوین برگزیده