تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۱۹۲۲۲
سرویس خبر : انرژی

عربستان قیمت نفت خود را برای پنجمین ماه پیاپی افزایش می‌دهد

‌می‌متالز - شرکت نفت آرامکو احتمالاً قیمت رسمی فروش نفت خام ترش متوسط را حدود ۴۵ سنت در هر بشکه در ماه نوامبر بالا می‌برد. همچنین انتظار می‌رود شرکت آرامکو قیمت نفت خام متوسط و سنگین عرب را هم حدود ۳۰ تا ۴۰ سنت نسبت به ماه قبل افزایش دهد.

به گزارش می‌متالز، عربستان احتمالاً قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب به آسیا را برای پنجمین ماه پیاپی در نوامبر افزایش می‌دهد. تمدید کاهش تولید داوطلبانه این کشور و بالا رفتن تقاضا برای نفت در منطقه از دلایل این افزایش قیمت است.

شرکت نفت آرامکو احتمالاً قیمت رسمی فروش نفت خام ترش متوسط را حدود ۴۵ سنت در هر بشکه در ماه نوامبر بالا می‌برد. تمدید کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان تا پایان سال جاری میلادی و همچنین ادامه کاهش صادرات ۳۰۰ هزار بشکه‌ای روسیه قیمت نفت خام خاورمیانه را در ماه سپتامبر افزایش داد. عربستان و روسیه که هر دو عضو اتحاد اوپک پلاس هستند اعلام کردند طرح عرضه نفت خود را به صورت ماهانه بررسی می‌کنند.

وزرای اوپک پلاس در روز چهارشنبه دیدار خواهند داشت. هیثم القیس دبیرکل اوپک در یک رویداد صنعت انرژی در روز دوشنبه گفت اوپک نسبت به تقاضای نفت در سال جاری میلادی خوشبین است و انتظار دارد رشد تقاضای سالانه بیش از ۲.۳ میلیون بشکه در روز باشد. در این بین، اختلاف قیمت بین نفت خام برنت و شاخص نفت دبی خریداران آسیایی را تشویق به خرید نفت خاورمیانه می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود شرکت آرامکو قیمت نفت خام متوسط و سنگین عرب را هم حدود ۳۰ تا ۴۰ سنت نسبت به ماه قبل افزایش دهد. آرامکو قیمت رسمی فروش نفت را معمولاً در پنجم هر ماه اعلام می‌کند که تعیین‌کننده روند قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق خواهد بود. بدین ترتیب فروش حدود ۹ میلیون بشکه در روز نفت خام برای آسیا تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده