تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۱۹۴۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عضو کمیسیون عمران مجلس خواستار عرضه فولاد و سیمان خارج از بورس شد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اثرگذاری بالای فولاد و سیمان در فرآیند ساخت و ساز بر خروج عرضه مصالح ساختمانی از بورس برای کاهش تورم بخش مسکن تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، کمال علیپور خنکداری با بیان این‌که در مولفه در قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار است، اظهار کرد: زمین و مصالح ساختمانی ۲ مولفه موثر در قیمت تمام شده ساخت مسکن هستند.

وی با بیان این‌که زمین -در طرح نهضت ملی مسکن- تقریباً حل شده است، افزود: سازمان‌ها و ادارات دولتی زمین‌های در اختیار خود را برای پروژه‌های طرح مذکور قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: موضوعی که در زمان وزیر فقید پیگیر آن بودیم مانند همین مساله قیر که قیمت آنرا در هر تن از ۱۲ میلیون تومان به ۷.۵ میلیون تومان کاهش دادیم، در مصالح ساختمانی نیز بتوانیم قیمت را کاهش دهیم. در این راستا باید نیاز مصرفی فولاد و سیمان را در کشور را استخراج کرده و آنرا با قیمت داخلی در اختیار بخش ساخت و ساز مسکن قرار دهیم مابقی تولید سیمان و فولاد را با قیمت فوب خلیج‌فارس صادر کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: هنوز این اتفاق نیفتاده است، با وزیر راه و شهرسازی در این رابطه جلسه گذاشته‌ایم.

علیپور خنکداری با تاکید بر این‌که مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده ساخت مسکن موثر است، اضافه کرد: معتقدیم همان کاری که با خودرو انجام شد یعنی عرضه آن از بورس خارج شد باید برای مصالح ساختمانی نیز اجرا شود.

وی تاکید کرد: این کار از تورم‌های بخش ساخت و ساز مسکن و به‌تبع آن قیمت مسکن جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده