تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۱۹۶۹۷
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

تداوم صادرات قراضه از امارات با وجود ممنوعیت‌ها/ اصلی‌ترین مقاصد صادراتی کدام کشور‌ها هستند؟/ امارات در مسیر رشد مستمر تولید فولاد

‌می‌متالز - امارات متحده عربی با هدف تامین خوراک واحد‌های فولادساز خود محدودیت صادرات قراضه از این کشور را تمدید می‌کند، اما با وجود ممنوعیت‌ها صادرات متوقف نشده است.

به گزارش می‌متالز، امارات متحده عربی ممنوعیت بر صادرات قراضه فلزات آهنی را سه ماه دیگر و تا تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) تمدید کرد.

این ممنوعیت نخستین بار به مدت چهار ماه در ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی بر صادرات قراضه وضع شد و با هدف حمایت از تامین مواد خام موردنیاز فولادسازان اماراتی تداوم پیدا کرد.

با وجود این ممنوعیت، اما صادرات قراضه از امارات همچنان ادامه دارد و بیشتر به مقصد سه کشور هند، پاکستان و بنگلادش صورت می‌گیرد، هر چند در ماه‌های اخیر گمرکات هند ترخیص قراضه‌های صادراتی از امارات را متوقف کردند و این اتفاق منجر به افت صادرات قراضه از امارات به هند شد؛ در هفت ماهه نخست سال جاری میلادی ۶۰ درصد قراضه کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مبدا امارات به هند ارسال شد.

با این حال صادرات این کالا از امارات به پاکستان و بنگلادش به قوت خود باقی است.

گفتنی است کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های اماراتی از جمله سی‌آی‌اِم استیل اینداستری، راینواستیل، مِتال‌کِرسِنترفَکتوری و عزیزاستیل برنامه ساخت چهار کارخانه فولادی را در امارات متحده عربی و در شهر ام‌القیوین دارند و برای تامین خوراک این کارخانه‌ها نیاز به قراضه است.

امارات در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) تولید فولاد خود را ۷.۱ درصد نسبت به سال پیش از آن (۲۰۲۱) افزایش داد و به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رساند.

بنا بر آمار انجمن جهانی فولاد این کشور اکنون رتبه ۴۰ تولید جهانی فولاد را دارد.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده