تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۳۲۰۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۵۰ درصدی بارگیری و تخلیه در بندر چابهار

می متالز - عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان بارگیری و تخلیه کالا در بندر چابهار در یک سال اخیر حدود 50 درصد افزایش یافته است، این آمار نشان می‌دهد که ما راه را درست می رویم، اما قطعا روند کنونی باید سرعت داده شود.
افزایش ۵۰ درصدی بارگیری و تخلیه در بندر چابهار

به گزارش می متالز، علیم یارمحمدی، اظهار کرد: راهکار و کلید تسریع در توسعه بندر چابهار، ایجاد زمینه و مشوق های قانونی برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است، از این رو دولت باید با اتکا به برنامه ششم توسعه نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کند.

رقابت چین، افغانستان و هند برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران، روند جذب سرمایه در بندر چابهار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در چند ماه اخیر شرکت های خارجی از کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار پیش قدم شده اند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهایی همچون افغانستان، چین و هند از سرمایه گذاری در بندر چابهار استقبال کرده اند و خوشبختانه مراحل مقدماتی برای عقد قرارداد با این شرکت ها صورت گرفته است.

بندر چابهار، دروازه توسعه اقتصادی و تجارت کالا

بندر چابهار به عنوان بندری اقیانوسی از اهمیت و جایگاه ویژه در اقتصاد کشور برخوردار است، به طوری که این بندر می تواند به دروازه توسعه اقتصادی و تجارت کالا تبدیل شود.

یارمحمدی گفت: بندر چابهار به عنوان بندری اقیانوسی از اهمیت و جایگاه ویژه در اقتصاد کشور برخوردار است، به طوری که این بندر می‌تواند به دروازه توسعه اقتصادی و تجارت کالا تبدیل شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت های بندر چابهار برای جذب سرمایه گذار

وی افزود: نکته قابل توجه در بحث بندر چابهار، معافیت این بندر از تحریم‌های آمریکا است، از این رو به نظر من وزارت راه و شهرسازی به ویژه سازمان بنادر باید از این فرصت و ظرفیت برای توسعه اقتصادی این منطقه استفاده کند.

چشم انداز پیش روی بندر چابهار، تخلیه و بارگیری 85 میلیون تن کالا است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: چشم انداز پیش روی بندر چابهار، تخلیه و بارگیری 85 میلیون تن کالا است، البته امروز تنها 8 و نیم میلیون تن کالا تجارت می شود که با چشم انداز در نظر گرفته شده، فاصله بسیاری دارد.

عناوین برگزیده