تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۲۰۹۱۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت «Sunrise Energy Metals» به دنبال راه‌اندازی پالایشگاه نیکل کبالت

‌می‌متالز - شرکت استرالیایی «Sunrise Energy Metals» به دنبال یافتن مکانی در ایالات متحده آمریکا برای ساخت و راه‌اندازی یک پالایشگاه نیکل کبالت است.

به گزارش می‌متالز به نقل از موسسه «Fastmarkets»، هزینه تخمینی ساخت این پالایشگاه با احتساب کمک هزینه مشروط بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است. ظرفیت تولید سالانه این پالایشگاه، حدود ۲۵ هزار تن نیکل (حاوی سولفات نیکل با خلوص بالا) و هفت هزار تن کبالت خواهد بود. این عناصر در ابتدا در پروژه نیکل کبالت اسکاندیوم این شرکت در ایالت نیو ساوت ولز در جنوب شرقی استرالیا تولید می‌شوند.

این شرکت تاکید کرد که این واحد پالایشگاهی توانایی تامین حدود یک میلیون تن نیکل-کبالت مورد نیاز برای تولید وسیله نقلیه الکتریکی را در سال را دارد. به گفته کریگ ساینزبری، سخنگوی این شرکت هنوز برای تعیین دقیق مکان و زمان دقیق ساخت این پالایشگاه زمانی تعیین نشده است. وی افزود این شرکت در حال بررسی و ارزیابی گزینه‌ها است.

مدیرعامل شرکت «Sunrise Energy Metals» در گفت‌وگوی خود با موسسه «Fastmarkets» عنوان کرد: در حال انجام مذاکرات اولیه با مهندسان این پروژه در مورد تولید مواد اولیه در پالایشگاه شرکت در استرالیا و ارسال این مواد جهت فرآوری در ایالات متحده آمریکا هستیم.

بیشترین مسائل فنی این روند تولید تا پالایش، به مسائل فنی و مذکرات انجام شده و ساخت این پالایشگاه در آمریکا بستگی دارد.

شرکت «Sunrise Energy Metals» در اطلاعیه خود تاکید کرد که این شرکت به تعامل با طیف وسیعی از مشارکت‌کنندگان صنعت خودرو‌های الکتریکی ادامه می‌دهد تا بتواند هزینه کامل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی و توسعه این پروژه را تامین کند.

مدیرعامل شرکت «Sunrise Energy Metals» در خصوص فلز اسکاندیوم که در پروژه این شرکت در ایالت نیو ساوت ولز در جنوب شرقی استرالیا تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: بحث در مورد ساخت و راه‌اندازی یک پالایشگاه اسکاندیوم مستقل در ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌‍کننده اسکاندیوم در جهان مطرح است.

گفتنی است فلز اسکاندیوم در تولید آلیاژ‌های آلومینیوم، پیل‌های سوختی، الکترولیز‌های هیدروژنی، قطعات الکترونیکی و قطعات مخابراتی شبکه‌های نسل پنجم و ششم موبایل کاربرد دارد. از خواص اسکاندیوم، می‌توان به نقطه ذوب بسیار بالای آن اشاره کرد. این ویژگی اسکاندیوم را به جایگزین مناسبی برای آلومینیوم در کاربرد‌های حرارت بالا تبدیل کرده است و این فلز در بیش از ۸۰۰ ماده معدنی البته در مقادیر کم یافت می‌شود.

محل تامین مواد اولیه برای این تاسیسات پالایشی در آمریکا هنوز مشخص نشده و در مورد آن تصمیم‌گیری نشده است، اما ممکن است تمام مواد پروژه این شرکت در ایالت نیو ساوت ولز در جنوب شرقی استرالیا، از طریق سایر مشارکت‌کنندگان در بازار تامین شود.

مدیرعامل شرکت «Sunrise Energy Metals» در همین خصوص تاکید کرد که در حال ارزیابی گزینه‌های موجود است و تا تصمیم‌گیری کامل درباره این موضوع، مواد اولیه خود را از پروژه مذکور در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا تامین می‌کند.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده