تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۳۲۱۴۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد هرمزگان پیش به سوی تکمیل زنجیره فولاد

‌می‌متالز - شرکت فولاد هرمزگان از تکمیل زنجیره ارزش فولاد آن هم در پایین دست خبر می‌دهد که می‌تواند سوددهی بسیاری برای این مجموعه به همراه داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، فولاد هرمزگان که یکی از مجموعه‌های موفق در هلدینگ فولاد مبارکه محسوب می‌شود، در چند سال اخیر با مدیریت هوشمند و عبور از بحران‌هایی همچون بحران انرژی توانسته به رکوردزنی‌های خود در تولید ادامه دهد. اما با این حال نگرانی‌هایی در زمینه تامین مواد اولیه و اجرای طرح‌های توسعه‌ای وجود دارد که می‌تواند توسعه‌های انجام شده در این مجموعه را تحت تاثیر قرار دهد.

اما آن طور که پیداست فولاد هرمزگان با طرح‌های بلند مدت، در تلاش است تا سهم خود را در زنجیره ارزش فولاد افزایش دهد و تنها به تولید فولاد بسنده نکند.

به تازگی عطااله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان اعلام کرده است، آرزوی دیرینه مردم استان هرمزگان و کارکنان شرکت فولاد هرمزگان، تکمیل زنجیره تولید فولاد است و این مهم به زودی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان محقق خواهد شد. علاوه بر این، با اجرای این طرح‌ها دیگر دغدغه تامین مواد اولیه را نخواهیم داشت و خودکفا خواهیم شد. ضمن اینکه فولاد هرمزگان از تک محصولی بودن نیز خارج خواهد شد و قدرت رقابت خود را نسبت به دیگر رقبا افزایش خواهد داد. در همین حال، با اجرای طرح‌های توسعه پایین دستی، با توجه به تولید محصول دارای ارزش افزوده بالاتر، درآمد و سودآوری قابل توجهی نصیب فولاد هرمزگان خواهد شد.

آن طور که از حرف‌های معروفخانی مشخص است، این مجموعه توسعه زنجیره به سمت محصولات پایین دست را در دستور کار خود قرار داده است که به زودی باید جزییاتی از آن منتشر شود.

اما توسعه زنجیره ارزش آن هم به سمت پایین دست چه دستاوردی برای فولاد هرمزگان به همراه دارد؟

بدون شک فولاد هرمزگان با اطمینان از تامین مواد اولیه به سراغ توسعه زنجیره در پایین دست رفته است و می‌داند ارزش افزوده هرچه به پایین دست زنجیره برود افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه اتفاقی که معروفخانی از آن خبر داده می‌تواند نوید بخش روز‌های طلایی برای سهامداران این مجموعه باشد.

از سویی دیگر توسعه زنجیره فولاد، بر قدرت رقابتی این مجموعه بیش از پیش می‌افزاید. نگاهی به موقعیت جغرافیایی این مجموعه نشان می‌دهد، شانس بسیار بالایی در تصاحب بازار‌های منطقه دارد، هرچند در حال حاضر بازار کشوری همچون عراق به دست رقبایی مانند ترکیه است، اما تولید محصولاتی مطابق با استاندارد‌های جهانی با قیمت تمام شده پایین‌تر می‌تواند سهم فولاد هرمزگان در بازار‌های صادراتی را افزایش دهد.

همین موضوع درآمد‌های شرکت و سودآوری آن را افزایش دهد. به همین دلیل این تصمیم را باید تصمیمی کارشناسی شده دانست که در نهایت سلطه هرمزگان بر بازار داخلی و خارجی را افزایش می‌دهد.

درنتیجه تکمیل زنجیره ارزش با نگاه بلند مدت در دستور کار قرار گرفته است که با ایجاد این واحد‌ها اشتغالزایی در استان نیز افزایش پیدا می‌کند. از سویی دیگر افزایش صادرات این مجموعه، ارزآوری استان را افزایش می‌دهد که می‌تواند در اجرای طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی نیز موثر باشد. حال باید دید جزئیات این طرح چه زمان اعلام و به بهره برداری می‌رسد.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده