تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۲۲۱۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عملکرد هفتگی صندوق‌های کالایی منتشر شد

معامله ۲۶۴ میلیون واحد صندوق در بورس کالا

‌می‌متالز - در هفته نخست آبان ۱۴۰۲ (منتهی به ۵ آبان)، بیش از ۲۶۴ میلیون واحد صندوق سرمایه‌گذاری کالایی به ارزش یک هزار و ۳۴ میلیارد تومان معامله شد.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که گذشت، ۱۳ صندوق (۱۱ صندوق فعال در حوزه طلا و ۲ صندوق فعال در حوزه زعفران) دادوستد‌ها را در بورس کالا انجام دادند؛ بدین ترتیب، ۲۶۴ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۸۳ واحد صندوق به ارزش یک هزار و ۳۴ میلیارد تومان معامله شد.

سهم صندوق‌های طلا از این حجم از معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری، ۲۵۴ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۸۴ واحد به ارزش یک هزار و ۱۱ میلیارد تومان و سهم صندوق‌های زعفران ۱۰ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۲۹۹ واحد به ارزش ۲۲.۵ میلیارد تومان بود. بدین ترتیب ۹۶ درصد از حجم معاملات هفته گذشته صندوق‌ها به دادوستد صندوق‌های طلا اختصاص داشت.

از فردا پذیره نویسی یک صندوق طلای دیگر نیز در بورس کالا آغاز می‌شود، از این‌رو تعداد صندوق‌های سرمایه گذاری در حوزه طلا به ۱۲ صندوق و درمجموع تعداد صندوق‌های سرمایه گذاری بورس کالا به ۱۴ صندوق خواهد رسید.

به این ترتیب، صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر طلا با نماد «جواهر» به عنوان دوازدهمین صندوق طلایی بورس کالا در کنار دیگر نماد‌های «طلا»، «زر»، «عیار»، «گوهر»، «کهربا»، «مثقال»، «زرفام»، «نفیس»، «گنج»، «ناب» و «آلتون» قرار می‌گیرد و امکان سرمایه گذاری در حوزه شمش طلا را نیز برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده