تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۲۲۳۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در اولین همایش و نشست نمایندگان استانی صندوق مطرح شد:

همراهی و تلاش نمایندگان استانی کمک قابل توجهی به تامین مالی واحد‌های صنعتی کوچک می‌کند

‌می‌متالز - همایشی با حضور تعدادی از نمایندگان استانی صندوق، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق با هدف افزایش همکاری‌ها و به روزرسانی و همگام ساختن اطلاعات در محل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، معاونان صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، اردبیل، گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، مازندران، گیلان، اصفهان به عنوان نمایندگان استانی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و همچنین مدیر تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی میهمانان این همایش بودند.

در ابتدای این نشست «محمدحسین مقیسه» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، ضمن خیرمقدم به مدعوین از حضورشان در این نشست تشکر کرد و گفت: معاونین صنایع کوچک به‌عنوان نمایندگان استانی صندوق، مطلع‌ترین فرد در استان در حوزه صنایع کوچک محسوب می‌شوند و صندوق با کمک شما عزیزان می‌تواند خدمات قابل توجهی در کمک به تامین مالی واحد‌های صنعتی کوچک ارائه نماید.

وی افزود: طی یکسال گذشته به منظور تسریع امور، اصلاحات بسیاری در فرآیند‌های انجام کار انجام شده است که این موضوع سبب افزایش ارائه خدمات صندوق در هر دو حوزه ضمانت‌نامه‌های اعتباری و پیمانکاری شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: در نظر گرفتن حمایت‌های ویژه صندوق از شرکت‌های دانش بنیان باعث اقبال بیشتر این گروه از تولیدکنندگان به خدمات صندوق شده است بگونه‌ای که سهم تولیدکنندگان دانش بنیان از خدمات صندوق از ۵ درصد سال گذشته به ۳۵ درصد در سال جدید رسیده است.

در ادامه «محمدصادق محمدیاری» عضو هیات مدیره و معاون حقوقی، توسعه مدیریت و منابع صندوق با تاکید بر اهمیت ارتباط صندوق با نمایندگان استانی گفت: نمایندگان استانی بازوی اجرایی توانمندی در تحقق اهداف صندوق در استان‌ها محسوب می‌شوند و لازم است در سال رشد تولید با تلاشی بیشتر از گذشته در جهت کمک به تامین مالی واحد‌های صنعتی در استان‌ها، معرفی صندوق و خدمات متنوع آن را یکی از برنامه‌های محوری خود تعریف کنند.

«امیرمحبوب پناهی» عضو هیات مدیره و معاون فنی و برنامه‌ریزی نیز افزود: هدف همه ما حمایت از صنایع کوچک است تا بتوانیم کمک حال اشتغال جوانان باشیم. در شرایطی که بسیاری از صنایع کوچک مشکل تامین وثیقه برای تامین مالی را دارند ما به عنوان یک صندوق حمایتی و دولتی خلاء نداشتن وثایق را با صدور ضمانت‌نامه پر کرده و به صنایع کوچک کمک میکنیم.

همچنین «رامین دانش» مدیر تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: عمده مشکلات تولیدکنندگان تامین سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی است که صندوق برای رفع این مشکل قدم‌های بزرگی برداشته و از تولیدکنندگان حمایت می‌کند. همچنین اتفاق تازه‌‎ای که در خصوص تغییر نام از صندوق ضمانت به صندوق حمایت با ماموریت جدید اعطای تسهیلات مستقیم و غیر مستقیم در برنامه هفتم توسعه به وقوع پیوسته است حمایت صندوق را در سال آتی از لحاظ کمی و کیفی معنادارتر خواهد کرد.

در ادامه تغییرات پیش‌آمده در فرآیند‌های انجام کار، قوانین و مقررات جدید از سوی مدیران و کارشناسان صندوق به سمع و نظر نمایندگان استانی رسانده شد و سپس نمایندگان ضمن طرح سوالات به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات مورد نظر خود پرداختند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده