تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۳۲۳۰۲
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم:

استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی اولویت پتروشیمی جم است

می متالز - مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم گفت: تلاش می‌شود طرح ABS & Rubber شرکت پتروشیمی جم با استفاده حداکثری از توان سازندگان ایرانی به بهره‌برداری برسد.
استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی اولویت پتروشیمی جم است

به گزارش می متالز، حسین میرافضلی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان این شرکت، مهم‌ترین ماموریت‌ها و اهداف پتروشیمی جم در سال ۹۸ را تشریح کرد و گفت: براساس برنامه زمان‌بندی، پیش‌بینی می‌شود طرح ABS & Rubber پتروشیمی جم تا شهریورماه امسال تکمیل شود و در مدار تولید و بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه همزمان با افزایش تحریم‌ها و محدودیت‌ها، استفاده از توان و ظرفیت سازندگان و صنعتگران ایرانی امسال در اولویت قرار گرفته است، از آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح PDH/PP در عسلویه با هدف تکمیل زنجیره ارزش پروپان به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار پتروشیمی جم در سال ۹۸ نام برد و تصریح کرد: هم‌اکنون مطالعات پایه و مهندسی این طرح انجام شده، زمین برای ساخت پروژه تامین و به‌زودی عملیات اجرایی و انتخاب پیمانکار این طرح آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم عنوان کرد: تاپکو با در اختیار داشتن سه شرکت زیرمجموعه به‌ویژه دو شرکت فعال در صنایع تکمیلی و پایین‌دستی پتروشیمی به هلدینگ تبدیل شده و مهم‌ترین ماموریت این هلدینگ تکمیل زنجیره‌های ارزش و تولید محصولات ارزشمند در صنعت پتروشیمی است.

میرافضلی از انجام پروژه تعمیرات پتروشیمی جم در سال ۹۷ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تعمیرات و نگهداری در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور یاد کرد و گفت: در این پروژه همه واحدهای تولیدی و فرآیندی تعمیر اساسی شدند و بدون حادثه این پروژه تکمیل و اهداف اجرای آن نیز به‌طور کامل تحقق یافته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اشاره به انجام پروژه گسترده تعمیراتی در اوج آغاز تحریم‌ها افزود: با پایان تعمیرات، هم اکنون وضع تولید در تمامی واحدهای فرآیندی پتروشیمی جم رضایت‌بخش است و در این پروژه افزون بر تعمیر واحدها، تعویض تیپ مشعل، اصلاح و افزایش ظرفیت واحد الفین، بازسازی و نوسازی لوله‌های GRP در دستورکار قرار گرفت.

میر افضلی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید اتیلن نخستین کوره واحد الفین پتروشیمی جم در سال ۹۷، تصریح کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت تولید اتیلن حدود ۱۵ درصد افزایش یافت و عملیات افزایش ظرفیت دیگر کوره‌ها نیز در سال ۹۸ با توان و دانش داخلی در دستور کار قرار گرفت.

وی از افزایش ظرفیت مصرف و دریافت +C۳ به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های به نتیجه رسیده پتروشیمی جم در سال ۹۷ نام برد و عنوان کرد: امیدواریم امسال در کنار تحقق اهداف و برنامه‌های تولید، کاهش ریسک تولید در مجتمع‌های پتروشیمی همجوار با دریافت بیشتر +C۳، زمینه برای تولید محصولات ارزشمند فراهم شود.

عناوین برگزیده